Dopravní společnost Zlín–Otrokovice poptává první elektrobus

V Otrokovicích by měl vyjet první elektrobus. Dopravní společnost Zlín-Otrokovice vypsala výběrové řízení, v němž požaduje dodání jediného vozidla s délkou cca 12 m za částku 12 mil. Kč. Dodáno by mělo být vozidlo nové, resp. ne starší než 12 měsíců (avšak nikoli již dříve provozované). Teoreticky je takto však možné dodat některý z vyrobených neadresných prototypů.

Bíle lakovaný elektrobus délky 12 m a ne starší než 12 měsíců má k dispozici například Škoda Electric. Prototyp jejího nového elektrobusu Škoda E'CITY ovšem není momentálně ještě schválen do provozu a probíhají na něm testy. (foto: Libor Hinčica)

Elektrobus by měl podle zadávací dokumentace jezdit na lince číslo 55, jež zajišťuje obsluhu Otrokovic (Otrokovice, žel. stanice – Otrokovice, Štěrkoviště, některé spoje však zajíždějí v jednom směru až do Kvítkovic a v opačném na konečnou Bělov, točna). Většina kurzů má pauzu u vlakového nádraží o délce cca 15 minut. Právě tato pauza by měla být využívána k průběžnému nabíjení vozidla, jež bude prováděno z trolejového vedení trolejbusů. K tomu má být elektrobus buďto vybaven klasickými trolejbusovými sběrači (což by při stání max. nabíjecí proud poněkud omezovalo), anebo pantografem. Minimální dojezd na jedno nabití je pak požadován 100 km (díky průběžnému nabití na konečné, případně během pauzy ve vozovně, by mělo dojít ke zvětšení dojezdu do té míry, že bude možné urazit s vozidlem směnu o délce 262 km, o víkendu pak dokonce 338 km). Ředitel DZSO kromě linky č. 55, jejíž jízdní řád je součástí zadávací dokumentace, uvedl možnost nasazení i na linku číslo 33 (Paseky – Bartošova čtvrť, Kneslova), ale zde až po případné úpravě trasy.

Nabídky do tendru mají být podány do 7. 3. 2018. Nabídka pak musí být platná do 31. 7. 2018 a k dodání vozu musí dojít nejpozději do konce 8. kalendářního měsíce od podpisu smlouvy, přičemž je možné zajistit i dřívější termín dodání. Elektrobus má být dodán netradičně v bílém laku, což ředitel DSZO vysvětlil slovy: „U prvního elektrobusu předpokládáme vnější polepy, které budou propagovat zelenou energii a ekologii. Vhodnějším podkladem pro polepy je bílý povrch. Takže bychom mu v tomto případě dali rádi přednost před standardními podnikovými barvami.“

Libor Hinčica