Prohlédněte si nové tramvaje pro Plzeň

Škoda Transportation ukázala první vizualizace možné podoby obousměrných tramvají pro Plzeň. Ty by měla oddat na základě vítězství ve výběrovém řízení, v němž byla jediným účastníkem. Celkem by mohla dodat do města, v němž sídlí, až 22 vozů.

Exteriér vozidla. (foto: Škoda Transportation)

Celková hodnota kontraktu (včetně opce) může být více než 1 mld. Kč. Vozidla budou odpovídat koncepci ForCity Smart, tedy vozům, které přebírají finské know-how v oblasti otočných podvozků. S obdobným řešením uspěla Škodovka také v Ostravě, anebo v Mannheimu. Design tramvají pro německého dopravce RNV ukázala Škodovka teprve včera.

 „Škodovka dodá po téměř dvaceti letech opět vozidla do Plzně. Západočeská metropole se stane po Ostravě druhým českým městem, kde bude sloužit nová generace nejmodernějších škodováckých tramvají. Plzeňáci se mohou těšit na velmi pohodlná, spolehlivá a bezpečná vozidla vyrobená plzeňským koncernem Škoda Transportation,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina.

„Jsme rádi, že nově pořizované vozy přispějí ke zvýšení komfortu našich cestujících. Díky tomuto nákupu se u tramvají zvýší nízkopodlažnost ze současných 69 % na 86 %,“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP a dodává: „Průměrné stáří tramvajového vozového parku se sníží až o 8 let.“

Pohled do interiéru vozu. (foto: Škoda Transportation)

 „Rozšíření vozového parku je důležité i v návaznosti na plánovanou stavbu tramvajové tratě na Borská pole,“ uvádí Michal Kraus, předseda představenstva PMDP, a dodává: „Jsem si jist, že je to krok správným směrem a tento typ dopravy (drážní - tramvajová, trolejbusová) chceme dlouhodobě rozvíjet i s ohledem na ekologii i skutečnost, že tramvajová doprava je nejrychlejší dopravou ve městě.“

„Součástí smluvní ceny je kromě až 22 tramvají také technická dokumentace, návody pro údržbu a zaškolení. Vozidla budou vybaveny nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Nový bude rovněž interiér vozidel, který odpovídá dnešním trendům, které kladou důraz na funkčnost a jednoduchost. Tramvaje budou také plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících,“ doplňuje Brzezina.

Tříčlánkové obousměrné velkokapacitní tramvaje budou 100% nízkopodlažní. Dalšími přednostmi vozidel budou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Tramvaje mimo jiné nabízejí technické řešení vhodné jak pro ostré oblouky, tak i pro náročné stoupání tratí v Plzni.

Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří na obou stranách vozidla. Tramvaje ForCity Smart budou odpovídat nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel nebo odolnost skříně vozidla proti nárazu. Například skelet čela vozidla je navržen tak, aby více chránil řidiče a cestující v případě kolizí a současně byl ohleduplný i k dalším účastníkům dopravy. Nové uspořádání stanoviště řidiče rovněž poskytuje lepší výhled pro řidiče a pohodlnější ergonomii řízení.

TZ Škoda Transportation s úpravami redakce