Menu

Nová tramvaj od Škodovky odhalena

Tramvaj Škoda ForCity Smart pro RNV. (foto: Libor Hinčica)
Tramvaj Škoda ForCity Smart pro RNV. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 10. 2018 04:50
Redakce
1 minuta čtení

Dopravce Rhein-Neckar-Verkehr, který provozuje veřejnou dopravu v Mannheimu a okolí, představil včera dne 8. 10. 2018 společně se zástupci Škody Transportation a Škody Transtech design nové tramvaje z rodiny ForCity Smart. Škoda má dopravci RNV dodat celkem 80 tramvají.

Tramvaj Škoda ForCity Smart pro RNV. (foto: Libor Hinčica)

Škodovka uspěla se svým řešením tramvají v jednom z největších tendrů na nové tramvaje ve střední Evropě v létě. Do oblasti Mannheimu má dodat celkem 80 tramvají, z toho 31 třicetimetrových, 37 čtyřicetimetrových a 12 šedesátimetrových. Poslední jmenované by měly být v době dodání nejdelšími tramvajemi na světě. Mimoto může Škodovka doufat, že dopravce využije také opci na dalších až 34 vozidel. Celková hodnota zakázky (včetně opce) se blíží 10 miliardám korun.

Maketa interiéru vozu pracuje se dvěma druhy sedadel. Celkově váží model okolo 10 tun. (foto: Libor Hinčica)

Škodovka se prosadila s řešením vozidel ForCity Smart, jež bylo vyvinuto ve Finsku ve firmě Transtech, kterou Škodovka později ovládla a v současné době probíhá její přejmenování na Škodu Transtech. Ve Finsku by se pak měly nové tramvaje pro RNV také částečně vyrábět. Předpokládá se, že podíl prací v ČR a ve Finsku bude zhruba 50:50.

 

Ačkoli to koncepce vozů umožňuje, tramvaje nejsou vyhotoveny ve 100% nízkopodlažním provedení. (foto: Libor Hinčica)

Dne 8. 10. 2018 se konala v Mannheimu zvláštní akce pro novináře, při níž byl slavnostně odhalen design nové tramvaje. Nikoli však jen v podobě vizualizací, ale v podobě velkého modelu v měřítku 1:1 (až na vybrané detaily), jenž měl délku 16,5 m a váží více než 10 tun. Model byl vyroben z větší části v Německu, část výbavy kabiny doputovala z Finska. Dva články “tramvaje” byly představeny v areálu bývalé prodejny aut nedaleko hlavního nádraží. V dalších dnech by se měl přesunout na vybraná místa ve městech Mannheim, Heidelberg a Ludwigshafen am Rhein, kde se tramvaj ukáže veřejnosti.  

Libor Hinčica

Podobné články