Brno nakoupí trolejbusy od Škodovky

Plzeňská Škoda Electric dodá do jihomoravské metropole celkem 10 trolejbusů typu Škoda 26 Tr za necelých 130 mil. Kč. Jednat se bude o vozidla s bateriovým pohonem, o jehož konkrétní konfiguraci ovšem (množství elektrické energie v kWh) tisková zpráva výrobce mlčí. Brno nicméně nepředpokládá, že by bateriový pohon používalo v pravidelném provozu pro obsluhu úseků bez trolejového vedení. Elektrická energie uložená v bateriích by měla být využívána jen v případech výluk, nutných objížděk atp.

Trolejbusy Škoda 26 Tr s karoserií Solaris se staly v ČR velmi populární. Na snímku vidíme jeden z teplických vozů. (zdroj: Wikipedia.cz)

Trolejbusy Škoda 26 Tr s karoserií Solaris se staly v ČR velmi populární. Na snímku vidíme jeden z teplických vozů. (zdroj: Wikipedia.cz)

Kromě baterií nebude chybět trolejbusům ani klimatizace salónu cestujících a řidiče. Samozřejmostí jsou poloautomatické sběrače. Nové trolejbusy, které budou první svého typu v Brně, by měly být dodány v průběhu roku 2018. Výběrové řízení na jejich dodávku vypsal dopravce na jaře, přičemž odhadovaná cena byla 130 mil. Kč. Nabídka Škody Electric se dostala mírně pod tuto sumu.

Škoda Electric měla být v tendru jediným uchazečem. Společnost SOR Libchavy, která v Brně testuje svůj prototyp parciálního trolejbusu známý jako ACUMARIO (SOR TNB 12), se do výběrového řízení nepřihlásila.

Poslední nové trolejbusy si pořídilo Brno v roce 2015, kdy zařadilo celkem 30 vozů Škoda 31 Tr SOR. Celkem má flotila DP okolo 150 trolejbusů, což dělá z Brna největšího provozovatele trolejbusů v ČR. 

Libor Hinčica