Škoda ForCity Smart Artic XL v novém provedení designu

Tramvajím vyráběným finským Transtechem, jenž je z větší části vlastněný českou Škodou Transportation, se podrobně věnujeme v čísle 2/2017. V rámci nedávno uzavřených kontraktů pojednává příspěvek i o tramvajích pro nově budovanou meziměstskou trať Helsinky – Espoo. V článku je použita jedna z vizualizací, která se objevila v souvislosti s oznámením o uzavření tendru. Výsledná podoba designu však byla dopravcem HKL odhalena až nyní.

Takto by měly tramvaje pro linku do Espoo vypadat. (foto: HKL)

Finální řešení křivek vozidla, pod nímž je podepsána finská designérská kancelář IDIS design, ukazuje, že by tramvaje měly být lakovány do kombinace bílé a tyrkysové barvy. Na první pohled tak mají být snadno k rozeznání od tramvají, které jsou provozovány v městské síti. Obousměrné tramvaje o délce takřka 35 m mají nabídnout kapacitu až 256 cestujících. Navíc má být možné tramvaj, pro niž se používá běžně označení Artic XL, dále prodloužit doplněním dalšího článku až na délku 44 m.

Návrh interiéru tramvaje. (foto: HKL)

Celkem by mělo být pro meziměstskou trať dodáno 29 tramvají, které na čele ponesou (stejně jako aktuálně dodávané vozy pro městskou síť v Helsinkách) logo okřídleného šípu, jak je patrné i z vizualizace.