Prohlédněte si interiér nové ostravské tramvaje Tango NF2 Ostrava

Na veletrhu Czech Raildays, který proběhl v minulém týdnu v Ostravě, bylo možné ve výstavním stanu A2 narazit také na stánek společnosti Stadler. Ta zde nabízela možnost prohlédnout si novou tramvaj Tango NF2 Ostrava. Jelikož však výroba prototypu teprve začíná, nebylo pochopitelně možné prohlédnout si hotové vozidlo, ale jen jeho 3D vizualizaci.

Pohled do interiéru směrem ke kabině řidiče. Z vizualizace je dobře patrné uspořádání sedadel v oblasti otočných podvozků. (zdroj: Stadler)

Pomocí 3D brýlí se mohli návštěvníci veletrhu přenést do virtuální reality a prohlédnout si vozidlo zvenčí i zevnitř. Vůbec poprvé tak bylo možné vidět, jak bude vypadat interiér nové ostravské tramvaje, pro niž dopravce (DP Ostrava) hodlá používat vedle pojmenování Tango rovněž jméno nOVA.

Vizualizace interiéru ukazuje nejen zvolenou barevnost, madla či sedadla, ale také uspořádání v oblasti nad podvozky. Ty se budou podle očekávání nacházet na vyvýšených podestách a podlaha bude v oblasti podvozků navíc mírně vyvýšená prostřednictvím šikmých ramp. Nicméně při uspořádání sedadel 2+2 bude zajištěn plynulý průchod uličkou. Ulička tedy nebude tvořit žádný lomený úkaz ve stylu říčního meandru, jako je tomu například u ruských tramvají City Star (71-911), nebo jiných vozů obdobné konstrukce s otočnými podvozky.   

Další pohled do interiéru představuje možné řešení prostoru pro vozíčkáře a dětské kočárky. (zdroj: Stadler)

Jen málokdo z návštěvníků veletrhu Czech Raildays tušil, že člověk, který po většinu času zajišťoval „provoz“ 3D brýlí, je Herald Moll, který design tramvaje pro Ostravu zvnějšku i zevnitř navrhoval. Německý designér je se svým týmem podepsán pod řadou kolejových vozidel od Stadleru, včetně například basilejských tramvají Tango.

Finální řešení vzhledu ostravské tramvaje Tango NF2 Ostrava, pro kterou hodlá dopravce používat pojmenování nOVA. (zdroj: Stadler)

Do interiéru tedy bylo možné nahlédnout na veletrhu, nicméně veřejně žádná vizualizace doposud uvolněna nebyla, takže kdo na veletrhu nebyl, anebo stánek Stadleru minul, neměl prozatím možnost se se vzhledem interiéru seznámit. „Překvapilo mě, jak velký zájem zde o design nové tramvaje je. To je naprosto něco výjimečného. Nic takového jsem například v Basileji nezažil,“ uvedl v rozhovoru pro náš časopis Herald Moll. Celý rozhovor Heraldem Mollem doplněný o další vizualizace vozidla pro Ostravu připravujeme pro číslo 3/2017.