Menu

Zajímavé retro tramvaje KT4 v estonském Tallinnu

Vůz KT4TMR vznikl modernizací původního vozu KT4D ev. č. 136, který se do Estonska dostal jako ojetý z Cottbusu. (foto: Heini-Sten Poidjutsenko)
Vůz KT4TMR vznikl modernizací původního vozu KT4D ev. č. 136, který se do Estonska dostal jako ojetý z Cottbusu. (foto: Heini-Sten Poidjutsenko)
Stáhnout PDF
Nezařazené
02. 11. 2017 17:02
Redakce
1 minuta čtení

Dne 10. 10. 2017 byl v Tallinnu slavnostně představen první z vozů KT4D ev. č. 136 (ex-Cottbus ev. č. 56), který se podrobil celkové rekonstrukci na tzv. retro tramvaj. Vůz má po své modernizaci odkazovat na provedení starších tramvají, které jezdily v ulicích estonské metropole v minulosti.

Vůz KT4TMR vznikl modernizací původního vozu KT4D ev. č. 136, který se do Estonska dostal jako ojetý z Cottbusu. (foto: Heini-Sten Poidjutsenko)

Tramvaj, jež je pojmenována po meziválečném prezidentovi Estonska jako Konstantin, je první z celkem šesti vozů, které se mají této nezvyklé modernizaci podrobit. Není přitom bez zajímavosti, že na přestavbě tramvají v nemalé míře participují české firmy. Výběrové řízení na zhotovitele rekonstrukce vyhrála společně s estonským partnerem česká firma INEKON GROUP, elektrickou výzbroj pro tramvaje dodává pražský Cegelec, dveřní pohony firma BAHOZA a z české produkce pocházejí také dveře.

Pohled zezadu na neobvykle modernizovaný vůz. (foto: Heini-Sten Poidjutsenko)

U vozu ev. č. 136, který byl na modernizaci přistaven coby první, proběhla kompletní generální oprava spojená s úpravou obou čel. Původní vůz KT4D tak ztrácí své typické hranaté rysy a po přestavbě je označen jako typ KT4TMR. V interiéru pak zaujmou například dřevěné podélné lavice. Stejným způsobem má být rekonstruováno také dalších 5 vozů, které rovněž ponesou jména významných osobností Estonska, většinou spjatých s protisovětským bojem a snahou o udržení nezávislosti země.

Více si o modernizacích tramvajích pro estonské hlavní město prozradíme v tištěném časopise 4/2017, kde se budeme problematice věnovat v obsáhlém příspěvku. Vydání čísla je naplánováno na cca polovinu měsíce.

Libor Hinčica

Podobné články