Trolejbusový provoz v Praze obnoví Tatra 400. Chybět by neměl ani trolejbus SOR

Stavba trolejbusové trati v Praze na Prosecké ulici finišuje. Dne 15. 10. 2017 se předpokládá slavnost u příležitosti 45. výročí od zrušení trolejbusové dopravy v české metropoli a vystavění nové trati, která by měla primárně sloužit pro tzv. dynamicky nabíjené elektrobusy, což je krycí název pro trolejbus s baterií (parciální trolejbus, parciální elektrobus, In-Motion-Charging Electric Bus atp.).

Trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 3703 během zkoušek v Brně. (foto: Ing. Jiří Černý)

Bezprostředně po 15. 10. 2017 se nepředpokládá zahájení pravidelného provozu s cestujícími, nicméně v onu neděli 15. 10. se budou moci lidé trolejbusem svézt. Na zahájení by měl být přítomen historický trolejbus Tatra 400 ev. č. 431, mimoto by se však na trati měl objevit i jeden moderní trolejbus, resp. parciální trolejbus.

Na "zahájení" trolejbusové dopravy v Praze nebude chybět ani trolejbus Tatra 400. (sbírka: Tomáš Dvořák)

Konkrétně by se mělo jednat o vůz typu SOR TNB 12 (zvaný ACUMARIO), který by měl do Prahy zamířit již v příštím týdnu z Brna, kde byl dlouhodobě zkoušen pod ev. č. 3703 do konce července 2017. Vůz vyrobený v loňském roce a představený na veletrhu Czechbus 2016 by měl v Praze posloužit i pro realizování zkoušek, které budou slavnosti dne 15. 10. 2017 předcházet.

Libor Hinčica