Tramvaj SUPERIOR PLUS vyrazila poprvé do ulic Ostravy

V noci z neděle na pondělí (z 18. na 19. 9. 2016) se v ulicích Ostravy poprvé objevil vůz INEKON 210 – SUPERIOR PLUS, moderní nízkopodlažní tramvaj vyrobená dle dokumentace společnosti INEKON v Číně. Tramvaj byla do České republiky přivezena již v roce 2014. Původně se očekávalo, že bude možné zahájit poměrně rychle zkušební jízdy, posléze se ale projevila celá řada nedostatků daná zejména kooperační výrobou v Číně, takže tramvaj musela být upravována. Vzhledem k tomu, že INEKON musel souběžně řešit zpožděné dodávky tramvají do amerického Seattlu, byla veškerá pozornost pracovníků společnosti soustředěna k dokončení tohoto projektu a vůz s obchodním jménem SUPERIOR PLUS nebyl vnímán jako priorita. Proto se oživení a zprovoznění vozidla protáhlo až do letošního roku.

INEKON 210 - SUPERIOR PLUS v areálu ústředních dílen DP Ostrava (resp. společnosti EKOVA ELECTRIC). (foto: Libor Hinčica)

Jelikož probíhá momentálně v Ostravě výluka na tramvajové trati do Martinova, kde se nachází areál ústředních dílen DPO a společnosti EKOVA ELECTRIC, kde byla tramvaj od roku 2014 deponována, musel být vůz převezen ještě před zahájením zkušebních jízd do vozovny Poruba. Tam sice putoval po kolejích, nicméně nikoli vlastní silou. Následně byly naplánovány zkušební jízdy v síti DP Ostrava, přičemž bylo zapotřebí nejprve ověřit průjezd vozidla na tratích DPO.

Nepříliš kvalitní, ale o to vzácnější snímek z první zkušební jízdy vozu SUPERIOR PLUS v ulicích Ostravy.

Původně plánovaný termín zkoušek (z pátku na sobotu) byl nakonec přesunu na termín z neděle na pondělí. Krátce po desáté hodině večerní dne 18. 9. 2016 opustila tramvaj areál vozovny Poruba a projela takřka celou síť ostravských tramvají (vyjma úseků do Kyjovic, resp. Zátiší, a smyček Zábřeh, Výškovice a Vřesinská). Některé úseky (například trojúhelník na ulici Rodinné) byly testovány opakovaně pro zajištění průjezdu všech kolejových konstrukcí (přičemž se využívalo couvání). Zároveň se také zkoušelo v praxi míjení s protijedoucími vozidly. Program první zkoušky v síti byl ukončen krátce před třetí hodinou ranní dne 19. 9. 2016.

Další zkušební jízdy lze očekávat v nejbližší době. Následně by mělo dojít i k testování tramvaje v provozu na lince s cestujícími.