Bombardier dodá 12 vozů Flexity Swift pro Karlsruhe

Nedávno jsme na našem webu informovali, že dopravce ABG (Albtal-Verkehrs-Gesellschaft), jež je provozovatelem vlakotramvají v oblasti německého Karlsruhe, využil opce na dodávku 25 vozů Citylink NET 2012, které má dodat Stadler, resp. jeho závod ve Španělsku, který koupil od Vosslohu (a který původně kontrakt na vlakotramvaje pro ABG vyhrál). Nyní se radost z nákupu dalších vozů přenesla ze Švýcarska do Německa. Dopravce ABG totiž potvrdil, že si objedná 12 nových vozů Flexity Swift od Bombardieru.

Vůz ET 2010 (Bombardier Flexity Swift) z původní 30kusové série. (foto: Bombardier)

Vůz ET 2010 (Bombardier Flexity Swift) z původní 30kusové série. (foto: Bombardier)

Jako Flexity Swift je nazývána rodina vozidel určených pro vlakotramvaje a městské rychlodráhy. Do Karlsruhe byla vozidla tohoto provedení (označována jako typ ET 2010) dodávána už v období let 2011–13 na základě kontraktu, který Bombardier vyhrál v roce 2009. Celkem slouží v oblasti 30 vlakotramvají tohoto typu. Nyní byl Bombardier coby vítěz dalšího tendru za 59,5 mil. € potvrzen znovu dne 18. 5. 2016.

„Světově známý koncept dopravy v Karslruhe spojuje ideálně město s okolním regionem a naše vlakotramvaje Flexity byly uzpůsobeny k tomu, aby perfektně naplňovaly místní požadavky. S touto objednávkou budeme úspěšně pokračovat v našem dlouhodobém partnerství s ABG,“ uvedl Michael Fohrer z Bombardieru (prezident pro oblast lokomotiv, lehkých kolejových vozidel a servis).

Vlakotramvaje musí plnit podmínky provozu dle norem BOStrab (pro tramvaje) a FBO (pro železnice). Jednat se bude opět o tříčlánková dvousystémová vozidla délky 37 m a šířky 2,65 m s kapacitou 244 cestujících. Kvůli infrastruktuře na železničních tratích jsou vozidla koncipována jako středněpodlažní, takže během jízdy po železnici je nástup bezbariérový, ve městě se však používají výklopné schůdky. Vozidla budou plně klimatizována, vybavena prostorem pro kočárky, invalidní vozíky a zavazadla a chybět nebude ani toaleta. Maximální rychlost vozidel je omezena na 100 km/h. Celkově vzato jsou nové vlakotramvaje ET 2010 identické s vozidly z předchozích dodávek, přesto budou aplikovány i některé drobné odlišnosti (například nová madla pro stojící cestující).  

Výroba vozidel proběhne v závodech v Bautzenu v Německu a v rakouské Vídni. Elektrickou výzbroj dodá Bombardier Mitrac z Mannheimu a podvozky FLEXX Urban 2500 Bombardier Siegen.