65 autobusů MAN pro filipínskou Manilu

Česká odborná veřejnost si filipínskou Manilu spojuje hlavně s místním systémem metra (resp. městské rychlodráhy), pro kterou byly dodávány závěrem 90. let speciální rychlodrážní vozy RT8D5M (celkem 73 ks). Ty slouží na lince označené jako MRT-3, mimoto pak mohou cestující využít ještě linek LRT1 a LRT2. Tramvajová doprava byla zastavena ve městě již v období druhé světové války (během níž byla infrastruktura města značně zlikvidována), a tak standardní pozemní veřejnou dopravu tvoří dnes autobusy.

Autobusy pro filipínskou Manilu nesou výrazně žlutý nátěr. (foto: MAN Truck & Bus)

Autobusy pro filipínskou Manilu nesou výrazně žlutý nátěr. (foto: MAN Truck & Bus)

Jedním z provozovatelů autobusové dopravy ve městě je také místní společnost Fröhlich Tours, který vznikla teprve v roce 2012, kdy zahájila svou činnost s 10 zaměstnanci a 4 autobusy. Primárním zaměřením společnosti byl pronájem autobusů. Dnes – po čtyřech letech činnosti – má flotila dopravce 118 autobusů a 200 zaměstnanců. Zastoupeny jsou především čínské produkty KingLong, Higer a Huanghei, přičemž nadále hlavní doménou působnosti firmy jsou služby pro turisty, hotely, provozovatele rezortů, sportovní týmy apod.  Nyní se však Fröhlich Tours pouští také do provozování veřejné dopravy přímo v hlavním městě Filipín. Pro tento účel vsadila na produkty značky MAN.

Celkem si firma Fröhlich Tours objednala 65 autobusů postavených na podvozcích MAN A84 s karoseriemi nástavbáře Almazora (ze Španělska) a MAN RC2 s karoserií Gemilang (z Malajsie). První autobusy se společnost rozhodla pořídit na konci roku 2015 krátce po představení prototypu uzpůsobeného pro místní trh. Kompletní dodávka by měla být k dispozici ještě do konce letošního roku. Autobusy ve výrazné žluté barvě mají sloužit na nově zřízených „NON-STOP“ linkách veřejné dopravy ve městě, které mají za cíl spojit významné lokality v Manile bez zastavování na zastávkách vyjma koncových. Město si od nové služby slibuje zvýšení atraktivnosti veřejné dopravy, a to nejen díky vyšší cestovní rychlosti, ale také kvůli nabízenému pohodlí. Oba typy autobusů budou provedeny v LE (částečně nízkopodlažním) provedení a vybaveny motory EURO 4 a EURO 5, automatickou převodovkou, kneelingem, ručně výklopnou plošinou pro vozíčkáře a samozřejmě klimatizací.