Menu

Petrohrad se dočká rychlé tramvaje

V Petrohradě je možné nalézt čtyři vozy Alstom Citadis. Z projektu na výrobu dalších vozů ale sešlo. (zdroj: Wikipedia.org)
V Petrohradě je možné nalézt čtyři vozy Alstom Citadis. Z projektu na výrobu dalších vozů ale sešlo. (zdroj: Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Nezařazené
23. 04. 2016 07:51
Redakce
1 minuta čtení

Dlouhodobý projekt tramvajové rychlodráhy v ruském Petrohradě dostal zelenou. Tzv. rychlá tramvaj byla projektována v Petrohradě ještě v období existence SSSR, nikdy ale nebyla v pravém slova smyslu realizována. Znovu se o ní začalo hovořit na prahu druhého desetiletí 21. století. V listopadu 2011 dokonce došlo k podpisu memoranda o spolupráci mezi Petrohradem a společnostmi Alstom a Transmash. Ty měly společnými silami zajistit konzultační a projekční činnost pro modernizaci části rozsáhlé kolejové sítě tak, aby plnila standardy rychlé tramvaje. Počítalo se i s tím, že pro nový systém budou použity nové tramvaje, a to na bázi upraveného typu Alstom Citadis, jenž by se vyráběl přímo v Rusku. Z tohoto plánu ale nakonec sešlo.

V Petrohradě je možné nalézt čtyři vozy Alstom Citadis. Z projektu na výrobu dalších vozů ale sešlo. (zdroj: Wikipedia.org)

Dne 11. 4. 2016 ale bylo potvrzeno, že Petrohrad vybral zhotovitele plánovaného systému, kterým se stala společnost „Transportnaja Koncessionnaja Kompanya“ (Транспортная Концессионная Компания), která zahrnuje společnosti Lider Group a LSR Group. Vítězná firma by měla zajistit výstavbu a provoz rychlé sítě tramvají, přičemž koncese jí byla udělena na dobu 30 let. Podpis smlouvy se očekává během jednoho měsíce.

Koncesionář má modernizovat (a následně provozovat) současné tramvajové linky č. 8 a 64 a úsek Prospekt nastavnikov – Bolšaja Porokhovskaja, který obsluhují linky č. 7, 10 a 30. Součástí kontraktu je také výstavba nové vozovny (na Industrialnem prospektu), která by měla pojmout celkem 25 vozidel, z nichž 20 bude pětičlánkových a 5 tříčlánkových. Předpokládá se, že vítězem kontraktu na nová vozidla by mohla být společnost Stadler Minsk, která, jak už název napovídá, sídlí v Bělorusku.

Práce na projektu by měly zabrat dle odhadů 30 měsíců a spolknout by měly okolo 6,5 miliard rublů. Město má přispět na stavbu částkou 1,3 mld. rublů. Předpokládá se, že během 30 let by měl koncesionář získat z provozu 22,4 mld. rublů (při celkových nákladech 33,7 mld. rublů), přičemž město bude na provoz přispívat.

Podobné články