Menu

PESA dodá tramvaje do Kyjeva

Tramvaj Pesa Fokstrot v ulicích Moskvy. (foto: PESA Bydgoszcz)
Tramvaj Pesa Fokstrot v ulicích Moskvy. (foto: PESA Bydgoszcz)
Stáhnout PDF
Nezařazené
20. 04. 2016 11:49
Redakce
1 minuta čtení

Hlavní město Ukrajiny se dočká nových tramvají od polského výrobce PESA Bydgoszcz. Na základě smlouvy podepsané mezi městem a polským výrobcem by mělo do města zamířit celkem 10 tramvají PESA Fokstrot. Celková hodnota kontraktu činí 11,5 mil. €, takže cena nové tramvaje o délce 26 255 mm se bude pohybovat jen kolem 31 mil. Kč.

Tramvaj Pesa Fokstrot v ulicích Moskvy. (foto: PESA Bydgoszcz)

Vozidla Fokstrot patří do rodiny tramvají PESA TWIST (s krajními otočnými podvozky). Verze s pojmenováním Fokstrot byla vytvořena dle požadavků moskevského DP, kde PESA uspěla v roce 2013 v obřím kontraktu na dodávku celkem 120 vozidel. Oproti tramvajím provozovaným v Polsku byla verze pro Moskvu zkrácena (střední článek je usazen jen na jednom podvozku), rozšířena na 2 500 mm a uzpůsobena pro rozchod 1 524 mm. Zakázka pro Moskvu se však v polovině kontraktu zadrhla. 60 vozů ruská metropole převzala, další dodávky se ale s ohledem na ekonomický propad Ruska a prudký pokles hodnoty rublu zastavily. Část vozidel však byla v Polsku již vyrobena nebo rozpracována a byly hledány cesty, kam by bylo možné tramvaje prodat. 

Jeden z těchto vozů byl nakonec částečně upraven dle požadavků ukrajinského Kyjeva a na základě memoranda o spolupráci v oblasti dodávek nových tramvají (které bylo podepsáno v červnu 2015) zamířil na podzim 2015 tento vůz na dlouhodobé zkoušky do ukrajinské metropole. Konec testování vozidla se předpokládá v červnu 2016, nicméně ještě před oficiálním získáním všech potřebných dokumentů pro provoz na ukrajinských kolejích bylo potvrzeno, že zkušební vůz na Ukrajině již zůstane a ještě do konce roku 2016 jej doplní dalších 9 tramvají.

Kromě vozů PESA Fokstrot nakupuje Kyjev také tramvaje výrobce Elektron ze Lvova. Tyto vozy jsou ovšem řešeny jako tramvaje koncepce Multigelenk (s pevnými podvozky). Celkem by měla ukrajinská metropole převzít 7 těchto 100% nízkopodlažních tramvají (vybavených německými podvozky) délky 30 m, jejichž nákup vychází na cca 24,5 mil. Kč/vůz.

Podobné články