Jeden milion jízd denně s bezkontaktní Visa kartou v Londýně

Čím dál populárnější jsou platby bezkontaktními platebními kartami za jízdné v londýnské hromadné dopravě Transport for London (TfL). Systém funguje v celé londýnské síti od září 2014 a oblíbenost placení kartami v dopravě předčila i ty nejoptimističtější představy. Visa Europe oznámila, že před Vánocemi prolomila významnou hranici více než milionu plateb jízdného kartami Visa za jediný den a tím potvrdila, že se bezkontaktní platby stávají novou standardní formou každodenních transakcí.

„Bezkontaktně je dnes v londýnské hromadné dopravě uskutečňováno přes 25 % všech plateb za jednotlivé jízdenky, přičemž téměř 9 z 10 bezkontaktně platících cestujících k tomuto účelu používá karty Visa. S příchodem nositelných technologií, jako je například Apple Watch a rozvojem mobilních NFC platebních služeb je pro cestující stále snazší využívat služby Visa,“ říká František Jungr, manažer regionálního rozvoje Visa Europe.

„Bezkontaktní platby za služby poskytované TfL slaví ohromný úspěch. Již čtvrtina našich zákazníků platí za jízdenky kupované na místě bezkontaktně, protože je to tak snadné a rychlé. Bezkontaktně bylo dosud zaplaceno přes 250 milionů jízd, a to kartami z více než 80 zemí. Jsme si jisti, že spolu s rostoucím počtem uživatelů tohoto pohodlného a rychlého řešení nadále porostou i tato čísla,“ uvedl Shashi Verma, ředitel zákaznického servisu TfL.

Stejný systém placení Visa navrhuje i pro česká města

Díky partnerství s TfL se Visa Europe podařilo zrealizovat projekt, který se ukázal být průlomovým pro svět plateb i veřejné dopravy. Na základě tohoto úspěchu se o zavedení bezkontaktních technologií pro zjednodušení a zdokonalení placení jízdného začaly zajímat provozovatelé veřejné dopravy v několika dalších metropolích napříč Evropou.

„V České republice byly v několika městech úspěšně vyzkoušeny platby kartou za nákup papírových jízdenek jak ve vozidlech, tak i v automatech, a postupně se tento model stává běžnou službou. Visa Europe proto podporuje pokročilá řešení odbavovacího systému, kdy funkci jízdenky přebírá samotná platební karta. Dopravcům i městům to ve svém důsledku přináší úsporu provozních nákladů, cestujícím pohodlnější cestování. Ještě letos se podobný projekt bezkontaktního placení spustí nejméně ve dvou městech. Těmito projekty chceme ukázat, že platební karty v dopravě jsou vhodné nejenom pro velká města, jako je Ostrava, ale i pro menší, jako je například Děčín. Velkou výhodou je, že se jedná o otevřené řešení, které není závislé na jediném dodavateli a nemá licenční omezení jako například Opencard nebo navrhovaná Lítačka pro Prahu,“ dodal František Jungr.

TZ VISA