Nové trolejbusy ze Škody Electric začaly sloužit v italské Boloni

Nové trolejbusy, na jejichž výrobě se významně podílela společnost Škoda Electric, začaly na začátku února sloužit v italské Bologni. Tamní dopravní podnik bude moci nasadit celkem 49 nových vozidel, jejichž finálním dodavatelem je společnost Iveco France.

„Škoda Electric pro trolejbusy vyráběla elektrovýzbroj a zajišťovala kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. V Plzni se také uskutečnila i část testování a homologačních prací. Hodnota kontraktu pro Škodu Electric se pohybovala na úrovni více než 400 milionů korun,“ říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního útvaru Škoda Electric.

Trolejbus Iveco Crealis Neo na propagačním obrázku Škody Electric. (zdroj: Škoda Electric)

Trolejbus Iveco Crealis Neo na propagačním obrázku Škody Electric. (zdroj: Škoda Electric)

Novinka pro Bolognu je osmnáctimetrový kloubový trolejbus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který je vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek. V rámci tohoto projektu je unikátní premiéra dodávky dieselelektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100 kW je součástí dodávky. Vozy také disponují klimatizaci salónu pro cestující.

„Bologna je jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolejbusové dopravy. Celý italský trh je pro nás velice zajímavý, celkem v patnácti městech trolejbusy slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbusové linky. Díky úspěšným lokálním zakázkám, jako jsou projekty trolejbusů právě pro Bolognu, ale i pro Řím nebo Cagliari, bychom rádi uspěli s našimi moderními vozidly i v dalších městech v Itálii,“ dodává Petr Kasenčák.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Široká nabídka této firmy, která je podpořena vlastním výzkumem a vývojem, umožňuje vyjít vstříc nejen požadavkům zákazníků u nás, ale i ve světě. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů a v posledních několika letech také například hybridbus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě a je synonymem pro ekologickou bezemisní dopravu.

TZ Škody Electric