Menu

V Ostravě opět svezl cestující trolejbus Škoda 14 Tr

“Čtrnáctka” se střídala na okružní trase s vozem Škoda 8 Tr ev. č. 29 (ex-Zlín, resp. Gottwaldov ev. č. 32). (foto: Libor Hinčica)
“Čtrnáctka” se střídala na okružní trase s vozem Škoda 8 Tr ev. č. 29 (ex-Zlín, resp. Gottwaldov ev. č. 32). (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 06. 2019 07:03
Redakce
1 minuta čtení

Po více než roce měli cestující v Ostravě možnost svézt se trolejbusem typu Škoda 14 Tr. Dopravní podnik Ostrava nasadil svůj poslední provozní vůz na okružní jízdu po areálu ústředních dílen (Ekovy Electric) v rámci ostravské Muzejní noci, která se konala 8. 6. 2019.

“Čtrnáctka” se střídala na okružní trase s vozem Škoda 8 Tr ev. č. 29 (ex-Zlín, resp. Gottwaldov ev. č. 32). (foto: Libor Hinčica)

Na krátkou okružní trasu byl nasazen trolejbus Škoda 14 Tr ev. č. 3261, který je zároveň posledním vozem svého typu, jenž byl do Ostravy dodán. Do provozu byl vůz zařazen v roce 1992, přičemž Ostrava jej společně s dalšími trolejbusy téhož typu odkoupila za výhodnějších podmínek, neboť vozy byly původně v provedení pro Ukrajinu, jež ale vozy neodebrala. V roce 2001 byl trolejbus modernizován za využití nových čel, čímž na první pohled budil dojem modernější verze Škoda 14 TrM.

Trolejbus škoda 14 Tr ev. č. 3261 na ostravské Muzejní noci. Nad druhými dveřmi jde vidět nádržku s nemrznoucí směsí nanášenou v zimě na trolejový drát. (foto: Libor Hinčica)

Do provozu byl trolejbus naposledy nasazen dne 31. 1. 2018. Šlo zároveň o vůbec poslední vypravení „čtrnáctky“ na běžnou linku v Ostravě. Poté se trolejbus ještě počátkem března účastnil rozlučky s typy Škoda 14 Tr a 15 Tr, která ale byla pojata jako neveřejná. Na rozdíl od ostatních vozů Škoda 14 Tr, které byly odstaveny v areálu ústředních dílen v Martinově a nabídnuty k odprodeji, zůstal vůz ev. č. 3261 nadále ve stavu vozidel DPO a slouží jako služební vozidlo pro účely autoškoly a v zimě pro nanášení nemrznoucí směsi na trolej. I proto mohl 8. 6. 2019 opět svézt cestující bez toho, že by na voze musely být prováděny úpravy. Pasažéři akorát museli využívat pouze druhých a třetích dveří, neboť u prvních zůstala nainstalována sedačka instruktora autoškoly.

Kromě vozu ev. č. 3261 existují v Ostravě ještě další dva vozy Škoda 14 Tr. Vůz ev. č. 3258 byl převezen do areálu plánovaného muzea MHD v Ostravě-Přívoze, přičemž vůz je nepojízdný a zvažuje se výhledově možnost jeho přestavby na kavárnu. Dalším dochovaným vozem je trolejbus Škoda 14 Tr ev. č. 3229 z roku 1985. Ten byl po vyřazení v roce 2007 přeřazen do sbírky historických vozidel DP Ostrava a měl by se časem dočkat opravy do stavu po zařazení do provozu, a tedy i s původním číslem 3129.

Libor Hinčica

Ještě jednou tentýž trolejbus. (foto: Vít Hinčica)

Podobné články