Menu

Vídeň postaví nové mezinárodní autobusové nádraží

Autobus Iveco Crossway LE na autobusovém terminálu pod vídeňským hlavním nádražím. Terminál slouží především potřebám příměstské dopravy, jsou odtud ale také vypravovány některé spoje dálkových autobusů. (foto: Libor Hinčica)
Autobus Iveco Crossway LE na autobusovém terminálu pod vídeňským hlavním nádražím. Terminál slouží především potřebám příměstské dopravy, jsou odtud ale také vypravovány některé spoje dálkových autobusů. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
07. 03. 2019 17:09
Redakce
1 minuta čtení

Cesty dálkových linkových autobusů ve Vídni dnes začínají a končí na různých stanovištích rozesetých napříč celým městem. Rakouské hlavní město proto chce do pěti let postavit mezinárodní autobusový terminál, který podobně jako nové vlakové hlavní nádraží sjednotí všechny odjezdy a příjezdy pod jednu střechu. Stanici pro přibližně 200 dálkových autobusů denně vybuduje městská společnost Wien Holding.

Autobus Iveco Crossway LE na autobusovém terminálu pod vídeňským hlavním nádražím. Terminál slouží především potřebám příměstské dopravy, jsou odtud ale také vypravovány některé spoje dálkových autobusů. (foto: Libor Hinčica)

Nové centrální autobusové nádraží vyroste u Stadionu Ernsta Happela a obchodního centra Stadion Center v blízkosti stanice metra U2 Stadion, odkud jízda metrem do centra trvá necelých 10 minut. Terminál se 36 stáními by měl vzniknout do pěti let a stát se hlavním stanovištěm pro 200 dálkových autobusů každý den.

Podle vídeňského starosty Michaela Ludwiga se bude jednat o novou „vizitku“ města, podobně jako v případě nového hlavního vlakového nádraží nebo stále se rozrůstajícího letiště. Dálková autobusová doprava v posledních letech posiluje a v současnosti Vídeň jako jedno z turisticky nejatraktivnějších měst Evropy za rok zaznamená na 200 000 příjezdů a odjezdů dálkových autobusů, které přepraví kolem 5 milionů cestujících.

Cílem vídeňského magistrátu je vytvořit jeden terminál pro všechny mezinárodní autobusové linky – ten totiž ve městě doposud chybí. Přibližně každý druhý dálkový autobus dnes odjíždí od stanice metra Erdberg, některé od hlavního nádraží a další z ostatních míst ve městě.

Vybrané místo vyniká kromě dostupnosti MHD i dobrým napojením na dálkové kapacitní trasy. Terminál ve 2. městském obvodu nabídne prostor i poskytovatelům bikesharingu a carsharingu. Náklady na výstavbu areálu o velikosti 16 500 m2 odhaduje město na základě srovnání s podobnými projekty v zahraničí na 70 milionů euro. Přesný termín zahájení výstavby zatím není určen, Vídeň nyní dokončuje projektové přípravy.

TZ Zahraniční kanceláře města Vídně v Praze

Podobné články