Plzeň čeká zařazení prvních Nových Trollin

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) by měly v nejbližší době zařadit do provozu s cestujícími první vozy Škoda 27 Tr v provedení s karoserií Nového Urbina (resp. Nového Trollina). Montáž prvního vozu začala v plzeňské Škodovce v listopadu 2018, zkoušky v ulicích města poté začaly v lednu 2019.   

Trolejbus Škoda 27 Tr s karoserií Nového Urbina (resp. Nového Trollina) v provedení pro Plzeň. Barevné řešení budí poměrně značné emoce. (foto: Zdeněk Kresa)

Celkem může Plzeň odebrat až 17 vozů Škoda 27 Tr. K předání prvních dvou vozů dopravci došlo dne 1. 3. 2019. Trolejbusy zaujmou mj. zvětšenou kabinou řidiče, kterou u svých trolejbusů Škoda 26/27 Tr dlouhodobě používá Ostrava (cestující tedy mohou využívat jen levé křídlo předních dveří). Nové plzeňské kloubové trolejbusy jsou řešeny jako tzv. parciální, což znamená, že jsou vybaveny trakčními bateriemi, které jim umožňují jízdu mimo trolejové vedení na vzdálenost až 12 km. V provozu by ale prozatím neměly být baterie pravidelně využívány.  

Poměrně rozporuplné reakce na barevné provedení nových trolejbusů vedly mezi širší zájmovou veřejností kolem webu Plzeňské trolejbusy k vytvoření alternativních návrhů nátěrů vozů. Zúžením vybraných návrhů vznikla veřejná (neoficiální) anketa, jejíž výsledky poslouží jako informativní podklad pro další diskuzi o barevném řešení nových vozidel MVD. Hlasování je přístupné na adrese http://bit.ly/hlasovani-plz-tbus.

Zdeněk Kresa, Libor Hinčica