Menu

Iveco Crossway Natural Power je „udržitelným autobusem roku“

Crossway Natural Power na propagační fotografii výrobce. (foto: Iveco Bus)
Crossway Natural Power na propagační fotografii výrobce. (foto: Iveco Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
20. 10. 2019 15:11
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Iveco Bus se pochlubila, že již potřetí získala cenu s názvem „Sustainable Bus of the Year 2020“, tedy v doslovném překladu „Udržitelný autobus roku 2020“. Jedná se o jednu z mnoha cen, které se udělují autobusovým výrobcům, přičemž v tomto případě nejde o cenu vzešlou z přímého testování vozidel odbornou porotou, ale o cenu, která je udělována na základě porovnávání technických parametrů, údajů od výrobce a pocitové vnímání od veřejnosti.

Crossway Natural Power na propagační fotografii výrobce. (foto: Iveco Bus)

Udržitelnost se stala jedním z hesel moderní doby, a tak pronikla i do názvu ceny, kterou již třikrát za sebou ovládlo Iveco. Před třemi lety zabodovalo s plynovou verzí Crosswaye ve verzi low entry (LE; částečně nízkopodlažní vůz) a v loňském roce s trolejbusem Škoda 35 Tr oficiálně prezentovaným coby elektrobusem s nabíjením během jízdy pod trolejí (o kterém pracovníci výrobce na veletrhu IAA v Hannoveru přesvědčovali návštěvníky i novináře, že nemá s trolejbusem prakticky nic společného). Letos si Iveco opět odneslo cenu za Crossway, a to znovu za vůz v plynové verzi. Nejde ale o autobus Crossway LE Natural Power, ale o verzi Crossway Natural Power, tedy standardní linkový autobus bez nízkopodlažní části, který je ale rovněž řešen jako vůz s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), případně stlačený bioplyn.  

Iveco představilo vůz Crossway Natural Power na výstavě Autocar Expo v Lyonu v říjnu loňské roku, v České republice se ale pozornosti novému produktu ve výrobním programu vysokomýtského závodu příliš nedostávalo. Česká mutace webových stránek výrobce například dosud autobus vůbec neuvádí v nabídce modelové řady Crossway.

Autobus poháněný motorem CURSOR 9 NP o výkonu 265 kW se může pochlubit nízkou výškou jen 3,4 m (plynové lahve jsou částečně zapuštěny do konstrukce střechy stejně jako u modelu LE) a dojezdem až 600 km. Vůz je k dispozici v délkových variantách 12 m a 13 m ve verzích LINE a POP a našel si již řadu zákazníků především ve Francii.  

Libor Hinčica

 

Podobné články