Menu

Elektrobusy eCitaro pro Mannheim a Heidelberg

Trojice elektrobusů eCitaro pro RNV. (zdroj: RNV)
Trojice elektrobusů eCitaro pro RNV. (zdroj: RNV)
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 01. 2019 06:30
Redakce
1 minuta čtení

Dopravce RNV (Rhein-Neckar-Verkehr) zajišťující provoz MHD v oblasti okolo Mannheimu převzal trojici elektrobusů značky Mercedes-Benz, které se přímo v Mannheimu také vyrábějí. Provozovatel RNV se stal prvním dopravcem, jenž byl potvrzen coby budoucí zákazník eCitara v rámci dlouhodobého testovacího provozu. Fakticky se ale prvním provozovatelem stal Hamburk, který první vůz zařadil do provozu už v polovině listopadu 2018.

Trojice elektrobusů eCitaro pro RNV. (zdroj: RNV)

Mannheimský dopravce následoval až 7. 1. 2019, kdy do provozu uvedl slavnostně tři autobusy za přítomností vedoucího skupiny Daimler Buses Tilla Oberwördera a Martina in der Beeka, jenž zodpovídá za technické oddělení RNV. Přítomni byli rovněž političtí reprezentanti měst Mannheim a Heidelberg. K samotnému vypravení do provozu s pasažéry by ale mělo dojít až koncem ledna. Pro elektrobusy byly vybrány dvě trasy, z nichž jedna směřuje od hlavního nádraží v Heidelbergu ke konečné Karlsplatz, přičemž se počítá s prodloužením až k nádraží S-Bahnu Alststadt. Linka číslo 20 by měla být provozována ve 20minutovém intervalu a na trase dlouhé 4 km by se mělo nacházet 12 zastávek. Počítá se, že denně budou vypraveny na tuto první ryze elektobusovou linku v Heidelbergu dva elektrobusy. Další vůz bude vypravován na katastru Mannheimu na linku vedenou do nové čtvrti Franklin postavené na místě původních kasáren americké armády.

Zatímco linka v Heidelbergu by měla být provozována od 9 do 22 hodin, linka v Mannheimu bude mít delší výkon od 6.00 až do půlnoci. Přesto najedou elektrobusy jen okolo 200 km denně. Vozidla disponují bateriemi o kapacitě elektrické energie 243 kWh, což by ale pro nastavený výkon nebylo vždy dostačující. Proto jsou k dispozici v garážích v Mannheimu i Heidelbergu nabíjecí stanice (každá o možnosti výkonu až 150 kW), které umožňují, aby se vozidla během pauz mohla dobít a dojezd si prodloužit, což si ale i tak vynucuje při nastavených intervalech nasazení čtvrtého elektrobusu, který by měl za dobíjené vozy vždy zaskočit (tento vůz by měl být ještě dodán). K nabíjení je používaná standardní zásuvka Combo-2 umístěná nad druhou nápravou (ve směru jízdy).

Libor Hinčica

Podobné články