Menu

MAN dodá 110 plynových autobusů do Varšavy

Nedávno bylo do provozu zařazeno ve Varšavě 61 hybridních autobusů MAN u dopravce Mobilis (na snímku vidíme část této flotily). Nyní si 110 plynových vozů objednal dopravce MZA. O hybridních vozech v polské metropoli si budete moci přečíst v obsahlejším příspěvku v čísle 3/2018 tištěného časopisu. (foto: MAN Truck & Bus)
Nedávno bylo do provozu zařazeno ve Varšavě 61 hybridních autobusů MAN u dopravce Mobilis (na snímku vidíme část této flotily). Nyní si 110 plynových vozů objednal dopravce MZA. O hybridních vozech v polské metropoli si budete moci přečíst v obsahlejším příspěvku v čísle 3/2018 tištěného časopisu. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
03. 08. 2018 18:06
Redakce
1 minuta čtení

Společnost MAN Truck & Bus dodá cekem 110 autobusů MAN Lion’s City CNG do polské metropole. Provozovatelem vozů bude městská společnost MZA, pro niž se jedná o největší zakázku na nízkoemisní vozidla v historii. Vozidla by měla být dodána již příští rok.

Nedávno bylo do provozu zařazeno ve Varšavě 61 hybridních autobusů MAN u dopravce Mobilis (na snímku vidíme část této flotily). Nyní si 110 plynových vozů objednal dopravce MZA. O hybridních vozech v polské metropoli si budete moci přečíst v obsahlejším příspěvku v čísle 3/2018 tištěného časopisu. (foto: MAN Truck & Bus)

Společnosti MAN Truck & Bus se ve Varšavě daří. Nedávno zde předala do provozu celkem 61 hybridních autobusů dopravci Mobilis, což pro ni představuje nejen největší úspěch na poli dodávek hybridů v Polsku, ale také jednu z největších jednorázových zakázek na hybridní autobusy v Evropě celkově. Koncem července pak firma podepsala další velký kontrakt, tentokrát s městským provozovatelem MZA.

Ten objednal plynové autobusy v rámci dvou samostatných zakázek. První z nich počítá s dodáním 80 vozů (z toho 50 článkových), druhá pak zahrnuje dalších 30 autobusů, takže už počátkem roku 2019 by mělo být ve Varšavě celkem 110 nových plynových autobusů. Zemní plyn přitom není jako palivo v Polsku příliš populární a kvůli ceně (jež je v Polsku vyšší než u nás) není dopravci preferován, na druhé straně však Varšava v poslední době při vypisování tendrů na dopravní obslužnost (které se týkají i městských autobusových linek) zohledňuje alternativní paliva v bodovacích kritériích. I díky tomu počet plynových vozů ve Varšavě v následujících letech zřejmě výrazněji stoupne. Dnes bychom zde napočítali pouze 35 vozů poháněných CNG, v roce 2020 by však chtěl mít dopravce MZA k dispozici celkem 300 autobusů s pohonem na CNG a elektřinu.

Všechny autobusy MAN Lion’s City pro Varšavu budou vyrobeny v závodě společnosti MAN Truck & Bus v polských Starachowicích. Tento závod byl nedávno rekonstruován. Vozy budou vybaveny kamerovým systémem, klimatizací, jízdenkovými automaty a další doplňkovou výbavou.  

Pro zajímavost závěrem doplňme, že MAN je se svými plynovými autobusy na evropském trhu úspěšný a drží v prodeji městských plynových vozů 39% podíl na trhu. Zhruba pětina všech vyrobených městských autobusů MAN Lion’s City byla v loňském roce vybavena pohonem na CNG.

Libor Hinčica

Podobné články