MAN dodá až 1.000 autobusů pro Deutsche Bahn

Počet autobusů MAN v nápadném červeném lakování společnosti DB Regio se v příštích letech výrazně zvýší. V letech 2019 až 2022 může 31 německých regionálních společností DB Regio AG uvést do provozu až 1.000 autobusů Lion´s City a Lion´s Intercity. Nabídka MAN přesvědčila dopravce nejen cenou za nová vozidla, ale také podmínkami rámcových dohod v oblasti servisu a dodávek náhradních dílů.

Autobusy MAN Lion's City nejsou u DB novinkou, v současné době například dodává výrobce provozovatelům sdruženým pod značkou DB Regio AG autobusy v rámci staršího kontraktu na 700 vozů. (foto: MAN Truck & Bus)

 „To, že se Deutsche Bahn, jako výrazný referenční zákazník v rámci aktuálního výběrového řízení rozhodl pro MAN, hodnotíme jako neobyčejný hlas důvěry v naše autobusové produkty a související služby,“ řekl Joachim Drees, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus AG. „Toto rozhodnutí potvrzuje, že naše městské a meziměstské autobusy jsou přesvědčivé z hlediska efektivity, technologie a komfortu jízdy.“   

Smlouva zahrnuje všechny délkové varianty nízkopodlažních městských autobusů sólo i kloubových autobusů od 12 do 18,75 m. Prostřednictvím širokých, nízkopodlažních vstupů a velkého prostoru pro vozíčkáře a kočárky, poskytují městské autobusy rychlý přístup pro všechny cestující. V případě potřeby lze u druhých dveří vyklopit rampu. Prostor pro cestující je také bohatý na kontrast pro optimální orientaci cestujících se zrakovým postižením, tlačítka pro zastavení jsou vybavena Braillovým písmem. Nové autobusy DB Regio AG tak přispívají k atraktivní veřejné dopravě pro všechny. Dobrou jízdu se současně nízkými emisemi zajišťují motory Euro VI s výkonem od 280 do 360 koní (206–265 kW).

Vedle autobusu Lion´s City v městské a meziměstské variantě zahrnuje zakázka také středopodlažní meziměstský autobus MAN Lion´s Intercity v délkách 12,2, 13 a 13,2 m. Také zde pracuje v zádi moderní motor, D08 s výkonem 250, respektive 290 koní (184/213 kW), který splňuje aktuální emisní normu.

 „Nikdy předtím nebyla německá společnost MAN schopna uzavřít rámcovou dohodu v tomto měřítku. Jedná se o absolutní rekord a úspěch skvělé práce našich spolupracovníků v oddělení prodeje autobusů a oddělení poprodejních služeb,“ shrnuje Holger Mandel, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus Deutschland.

Nových autobusů by mohlo být až tisíc. Jde o největší jednorázový kontrakt na nové autobusy, které MAN Truck & Bus u DB vyhrál. MAN Truck & Bus ovládl všechny tři části výběrového řízení. (foto: MAN Truck & Bus)

S novým podpisem smlouvy pokračují dobré a dlouhodobé obchodní vztahy mezi Deutsche Bahn a MAN Truck & Bus. Od roku 2015 existuje rámcová smlouva o dodávkách autobusů. Společnost MAN dodala v posledních třech letech přibližně 700 vozidel DB Regio Bus. „Jsme velmi potěšeni z pokračování partnerské spolupráce,“ řekl Frank Krämer, vedoucí prodeje autobusů MAN Truck & Bus Deutschland při příležitosti podpisu smlouvy. V loňském roce společnost MAN dodala do DB Regio Bus více než 220 městských a meziměstských autobusů. „V tomto roce předpokládáme podobné množství,“ řekl Krämer.

S přibližně 633 miliony cestujících v roce 2016 je Deutsche Bahn největším poskytovatelem německých autobusových služeb. Divize autobusů je součástí divize osobní dopravy, pod kterou spadá DB Regio. Více než 35 autobusových společností zajišťuje dopravu po celém Německu.

TZ MAN Truck & Bus s úpravami redakce