Menu

Elektrobusy Citaro zamíří do Berlína

Elektrobus Mercedes-Benz Citaro na propagačním snímku výrobce. (foto: EvoBus)
Elektrobus Mercedes-Benz Citaro na propagačním snímku výrobce. (foto: EvoBus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
18. 06. 2018 05:56
Redakce
1 minuta čtení

Oficiální prezentace elektrobusu Mercedes-Benz Citaro sice ještě neproběhla, nicméně první zákazníci se již hrnou. Po dopravci Rhein Neckar Verkehr GmbH, který má převzít ještě koncem letošního roku první vozidlo, a Hamburku, kam má zamířit dokonce 20 elektrobusů, se dalším provozovatelem má stát německá metropole Berlín. Ta si objednala 15 elektrobusů.

Elektrobus Mercedes-Benz Citaro na propagačním snímku výrobce. (foto: EvoBus)

Dodávka 15 elektrobusů není součástí obřího tendru na až 950 autobusů, který Mercedes-Benz vyhrál v Berlíně nedávno. Soutěž na elektrobusy probíhala samostatně a Mercedes-Benz (potažmo EvoBus) v ní uspěl ještě předtím, než byl nový elektrobus Citaro oficiálně uveden na trh. Odehrál se tedy stejný scénář, jako v Hamburku. Jiná situace panovala u dopravce Rhein Neckar Verkehr GmbH, s nímž byla podepsána zvláštní dohoda o provozu elektrobusu již v listopadu 2017. Také dopravce z oblasti Heidelbergu a Mannheimu sice bude provozovat elektrobus s trojcípou hvězdou ve znaku, oficiálně však půjde o dlouhodobý testovací provoz na základě memoranda o porozumění uzavřeného mezi provozovatelem a výrobcem.

Dodávky elektobusů do Berlína mají začít v průběhu prvního čtvrtletí roku 2019. Elektrobusy pro Berlín mají mít celkem 10 modulů s bateriemi, což by mělo u elektrického Citara představovat maximum. Z toho lze usuzovat, že kapacita elektrické energie uložená v bateriích bude 243 kWh a že elektrobusy budou primárně určeny pro pomalé (noční) nabíjení (Overnight Charging). Ostatně i tisková zpráva výrobce uvádí, že k nabíjení by mělo docházet v garážích provozovatele. Elektrobusy Citaro budou tradičně poháněny motory v nábojích kol.

Prostor pro pasažéry má být identický s řešením dieselového vozu, lze ale předpokládat, že nižší bude max. kapacita, o níž výrobce prozatím mlčí. Pasažéři s omezenou schopností pohybu, kteří budou sedět na místech situovaných proti směru jízdy, budou mít možnost vidět informace o provozu na dodatečných monitorech (nebudou se tedy muset neustále vytáčet směrem ke kabině). Slabozraké osoby získají drobné vylepšení v podobě madel, jež budou mít zvláštní žebrovaný povrch.

Libor Hinčica

Podobné články