Menu

Tramvaje v Usť-Kamenogorsku jsou zpět v provozu

Vykládka jednoho z pěti vozů Tatra KT4DM dne 10. května 2018. (foto: Valerij Kozlov)
Vykládka jednoho z pěti vozů Tatra KT4DM dne 10. května 2018. (foto: Valerij Kozlov)
Stáhnout PDF
Nezařazené
01. 06. 2018 16:09
Redakce
1 minuta čtení

Neuběhlo mnoho vody a tramvaje ve východokazašském městě Usť-Kamenogorsk jsou zpátky. Ačkoli byl jejich návrat slibován teprve na léto 2018, již ve druhé polovině května, dva a půl měsíce po přerušení provozu, viděli cestující tramvaje opět ve službě. 

Vykládka jednoho z pěti vozů Tatra KT4DM dne 10. května 2018. (foto: Valerij Kozlov)

Jak jsme informovali, dostal se tramvajový provoz před několika týdny pod správu orgánů Vostočno-Kazachstanskoj oblasti. Ta nelenila a v polovině května nasadila na celou síť opravárenskou četu, která koleje vyčistila od kamení a špíny a také natáhla nové trolejové vedení do míst, kde bylo ukradeno. Dne 18. května 2018 proběhla zkouška s jedním z disponibilních vozidel (typ 71-605, ev. č. 75) a dalšího dne se již tramvaje objevily na celé síti, a to s cestujícími. 

Kromě toho už dne 10. května 2018 přišlo do města 5 ze 13 tramvají typu KT4DtM, které byly před několika lety odkoupeny pro Almaty z Berlína, dalších šest vozů dorazilo 22. května 2018 a poslední dva jsou již na cestě. Dne 30. 5. 2018 se první tramvaj vydala prozkoumat místní podmínky a už dalšího dne byly dva vozy československé produkce zařazeny do ostrého provozu, oba však do vozovny nedojely vlastní silou, poněvadž jim k večeru shořely pojistky. 

Dne 30. května se první Tatrovka projela vlastní silou po Usť-Kamenogorsku. Snímek z onoho dne zachycuje řidičku s některými členy vedení města. (foto: Valerij Kozlov)

Ačkoli se návrat tramvají odehrál mimořádně rychle, infrastruktura, koleje především, jsou nadále často ve špatném stavu, což však město ví a hodlá tento problém v dohledné době řešit. Ani situace s vozy ale není vůbec dobrá, protože těch starých je k dispozici okolo tuctu a ani čerstvá výpomoc v podobě 13 „ká té čtyřek“ není žádnou výhrou, vezmeme-li v úvahu, že má Usť-Kamenogorosk zhruba tolik obyvatel co Brno a je přitom územně skoro dvakrát větší. Do budoucna si však město bude moci dovolit zřejmě jen levnější ojetiny, má-li být počet vozů v provozu citelně vyšší. 

Snímek z 30. 5. 2018. Interiér dvounásobně ojeté Tatrovky je stále ucházející.

Text: Vít Hinčica

Spolupráce a neoznačené foto: Valerij Kozlov

Podobné články