Menu

Tramvaj Moderus Gamma pro Poznaň představena

Odhalení tramvaje Moderus Gamma pro Poznaň dne 4. 10. 2018. (foto: Witold Urbanowicz)
Odhalení tramvaje Moderus Gamma pro Poznaň dne 4. 10. 2018. (foto: Witold Urbanowicz)
Stáhnout PDF
Nezařazené
06. 10. 2018 19:11
Redakce
1 minuta čtení

Nová polská tramvaj s otočnými podvozky – Moderus Gamma pro polskou Poznaň – byla představena dne 4. 10. 2018. Výrobce Modertrans Poznaň uspěl s tímto modelem tramvaje krátce poté, co představil první prototyp, jenž však byl od nyní vyráběných tramvají značně odlišný. Zatímco prototypový vůz využíval koncepce neotočných podvozků (celkem tři podvozky) a byl pětičlánkový, nové tramvaje jsou pouze tříčlánkové a s otočnými podvozky (celkem čtyřmi).

Odhalení tramvaje Moderus Gamma pro Poznaň dne 4. 10. 2018. (foto: Witold Urbanowicz)

Modetrans, který je dceřinou společností poznaňského DP (MPK), má dodat do města celkem 50 tramvají, z toho 30 v jednosměrném provedení a 20 v obousměrném. Jednosměrná tramvaj vychází na cca 46,2 mil. Kč, obousměrná na cca48 mil. Kč.

Pohled do interiéru vozu. 100% nízkopodlažní vůz se musí vypořádat s otočností podvozků. Řešením jsou podesty pod sedadly a lomená ulička. (foto: Witold Urbanowicz)

Nové tramvaje mají délku 31,4 m a šířku 2,4 m. Všechny podvozky jsou řešeny jako hnací, celkový instalovaný výkon je 8x 50 kW. Jednosměrný vůz by měl pojmout až 240 cestujících (z toho 56 sedících), obousměrný 233 pasažérů (z toho 48 sedících). Ve výbavě nechybí klimatizace salónu cestujících. Pohonné jednotky a elektrickou výzbroj dodává polský Medcom, použity jsou tranzistory nejnovější generace od společnosti Mitsubishi Electric, které umožňují zmenšit velikost trakčních kontejnerů až o 25 %.

Pohled na stanoviště řidiče. (foto: Witold Urbanowicz)

Tramvaje by měly být dodány do roku 2020. Po jejich zakoupení bude již 80 % vozového parku MHD ve městě nízkopodlažních.

Libor Hinčica

Podobné články