Menu

Škoda Electric dodá do Hradce Králové 9 trolejbusů s bateriemi

Vozový park trolejbusů v Hradci Králové je tvořen výhradně trolejbusy Škoda 30 a 31 Tr. Kratších vozů má dopravce k dispozici 18, z toho dva s dieselagregátem. Příští rok přibude devět dalších trolejbusů s bateriemi. (foto: Libor Hinčica) 
Vozový park trolejbusů v Hradci Králové je tvořen výhradně trolejbusy Škoda 30 a 31 Tr. Kratších vozů má dopravce k dispozici 18, z toho dva s dieselagregátem. Příští rok přibude devět dalších trolejbusů s bateriemi. (foto: Libor Hinčica) 
Stáhnout PDF
Nezařazené
26. 09. 2017 15:18
Redakce
1 minuta čtení

Celkem 9 nových trolejbusů za 120,6 mil. Kč pořídí Dopravní podnik města Hradce Králové. Dne 21. 9. 2017 byla podepsána smlouva, která předpokládá dodání celkem 9 nových 12m trolejbusů, které budou vybaveny navíc bateriovým pohonem. Všechny trolejbusy by měly odpovídat typu Škoda 30 Tr, u kterého budou baterie novinkou.

Vozový park trolejbusů v Hradci Králové je tvořen výhradně trolejbusy Škoda 30 a 31 Tr. Kratších vozů má dopravce k dispozici 18, z toho dva s dieselagregátem. Příští rok přibude devět dalších trolejbusů s bateriemi. (foto: Libor Hinčica) 

Doposud má dopravce k dispozici dva trolejbusy s pomocným dieselovým pohonem, ve své dlouhodobé strategii však hodlá vsázet více na vozidla s bateriemi. Samotná společnost SOR sice vyrobila a dokončuje homologaci trolejbusu, jenž je bateriovým pohonem rovněž vybaven, ten ale nerealizovala ve spolupráci se Škodou Electric. Spojení obou společností na výrobě trolejbusů s bateriovým pohonem pro Dopravní podnik města Hradce Králové, a.s., tedy bude novinkou. 

První tři vozidla má dopravce obdržet v červnu příštího roku, dalších šest pak v srpnu. Trolejbusy mají sloužit na trasách na sídliště Plachta a na Moravské Předměstí, tedy do lokalit, kde není vybudováno trolejové vedení. Financování trolejbusů za téměř 121 mil. Kč bude z velké části pokryto dotacemi z EU, a to v rámci dvojice projektů, a sice IROP 2 a ITI. 

Královohradecký DP má dnes k dispozici 94 autobusů (a elektrobusů) a 31 trolejbusů. Po zakoupení 20 nových elektrobusů postavených na platformě nového modelu SOR NS 12 a 9 trolejbusů Škoda 30 Tr by mělo dojít k vyřazení nejstarších autobusů plnících normu EURO II a podíl kilometrů odjetých vozidly na elektřinu by měl stoupnout ze současných 30 na 50 %.

Libor Hinčica

Podobné články