Menu

Škoda Transportation si z Varšavy obří zakázku neodveze. Navzdory vítězství v soutěži.

Tramvaj ForCity Plus pro Bratislavu. (zdroj: Škoda Transportation)
Tramvaj ForCity Plus pro Bratislavu. (zdroj: Škoda Transportation)
Stáhnout PDF
Nezařazené
23. 08. 2017 13:44
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Škoda Transportation zvítězila v obřím tendru na dodávku až 213 tramvají do polské Varšavy. Plzeňská Škodovka nabídla moderní řešení vozidel ForCity Plus. Tendr byl ale zrušen. Škoda Transportation je ale ochotna dále s městem Varšava a dopravním podnikem jednat. 

Tramvaj ForCity Plus pro Bratislavu. (zdroj: Škoda Transportation)

„Tendr pro Varšavu byl jeden z nejnáročnějších, kterých jsme se zúčastnili. Podařilo se nám uspět v konkurenci firem jako Alstom, Pesa, Hyundai Rotem a konsorcia Solaris-Stadler. V podstatě jsme museli podat nabídku na tři typy vozidel současně. Naše společnost počítala s finální montáží v Polsku a rovněž se zapojením mnoha kvalitních polských firem v rámci subdodávek. I když jsme podali nejlepší nabídku a v tendru jsme byli vyhodnoceni jako vítěz, polská strana se jej rozhodla zrušit. Vzhledem k tomu, že se někteří další účastníci tendru odvolali, stále existuje šance, že tendr bude obnoven. My jsme připraveni s magistrátem a dopravním podnikem jednat o vylepšení naší cenové nabídky, a to tak, aby Varšava mohla vyčerpat dotace z EU a obdržet tramvaje v rámci této dotační perspektivy, “ říká Wojciech Grzonka, ředitel dceřiné společnosti Škody Transportation v Polsku.

Škoda Transportation nabídla technicky propracovaná vozidla zajišťující vysoký komfort pro cestující a především nižší elektrickou spotřebu a jednodušší a kratší dobu údržby než konkurence, což prokazuje výsledek vyhodnocení nabídek. Nabízená vozidla vycházela z ověřenéhokonceptu tramvají ForCity Plus, které jezdí ve slovenské metropoli Bratislavě. Pro Varšavu se jednalo o celkem tři typy tramvají ForCity Plus – 85 (+45 ks opce) pětičlánkových obousměrných vozidel s min. kapacitou 230 osob, 18 (+ 45 ks opce) jednosměrných vozidel s min. kapacitou 240 osob a o 20 tříčlánkových vozů s min. kapacitou 160 osob. Vozidla by byla 100% nízkopodlažní s dvěma typy podvozků a to jak neotočnými, tak krajními otočnými. Všechny vozy by byly klimatizované se zásuvkami USB pro nabíjení např. mobilních telefonů.

Škoda Transportation je v Polsku dlouhodobě úspěšná. Již v minulých letech dodala téměř padesát nízkopodlažních tramvají Elektra do Wroclawi. Firma rovněž dlouhodobě spolupracuje s místní firmou Solaris na dodávkách trolejbusů a elektrobusů a s dalšími výrobci, jakými jsou Pesa, ZNTK Minsk Mazowiecki nebo FPS Cegielski, kterým dodává trakční motory. Například v Krakově je většina nových, moderních nízkopodlažních tramvaji poháněna motory dceřiné společnosti Škoda Electric.

TZ společnosti Škoda Transportation

Podobné články