CAF dodá nové tramvaje do Stockholmu a metro do Alžíru

Stockholmský dopravní podnik Storstockholms Lokaltrafik (SL AB) potvrdil využití další opce na dodávku nových tramvají od španělské společnosti CAF. Ta by tak měla dodat do města dodat dalších 8 nových tramvají.

Tramvaj CAF Urbos AXL (A35) ve Stockholmu. (foto: CAF)

CAF uspěl v tendru na dodávky nových tramvají pro hlavní město Švédska již v roce 2010, kdy byla podepsána smlouva na 15 tramvají. Její součástí byla opce, která umožňuje dopravci pořídit také další vozy, a to až do celkového počtu 121 vozidel. K takovému počtu nových tramvají má ale Stockholm daleko. Doposud využil opci na dodávku 7 vozů a nyní druhou na dalších 8 tramvají, takže celkový počet vozidel stoupne na 30.

Pohled do interiéru tramvají CAF A35 z rodiny Urbos AXL pro Stockholm. Vozidla jsou vybavena klasickými nápravami a mají otočné podvozky. (foto: CAF)

CAF dodává do města své vozy z rodiny Urbos AXL. Ty se vyznačují mj. užitím otočných podvozků s klasickými nápravami (při zajištění 100% nízkopodlažnosti). Tramvaje jsou schopné jet rychlostí až 90 km/h. Tříčlánkové vozy označené jako typ A35 o délce 31 175 mm usazené na 4 hnacích podvozcích nabízí kapacitu 221 míst, z toho 70 pro sedící pasažéry. V každém z vozů se nacházejí také dvě místa pro invalidní vozíky. Kromě této verze může dopravce v rámci opce objednat i prodlouženou variantu A36 (s jedním článkem navíc). Tramvaje musely být svou konstrukcí uzpůsobeny pro provoz v náročných podmínkách severní Evropy.

Jednotky metra CAF v Alžíru. Výrobce zde v minulosti dodal 14 souprav, nyní by se mělo přidat dalších 12. (foto: CAF)

Druhou velkou zakázkou pro CAF je výhra v tendru na dodávky nových souprav metra do Alžíru. Místní systém metra byl otevřen teprve v roce 2011 a je jedním ze dvou, které se na africkém kontinentě nacházejí (ten druhý bychom nalezli v Káhiře). CAF by měl dodat do města 12 šestivozových jednotek z rodiny INNEO. Tyto soupravy metra je možné potkávat například v Římě či rumunské Bukurešti. Soupravy mají být použity pro provoz na jediné trase metra v Alžíru, která se postupně rozšiřuje. Poslední prodloužení se uskutečnilo loni, takže dnes má linka 13,5 km a ročně se na ní přepraví okolo 16 mil. cestujících. Obsluhu doposud zajišťuje 14 jednotek, které v minulosti dodal rovněž CAF.

Zakázky pro Stockholm a Alžír mají celkovou hodnotu oko 120 mil. €.

Libor Hinčica