Menu

Do Lucemburku se vrátily tramvaje. Zatím bez cestujících

Tramvaje do Lucemburku dodává CAF. (zdroj: LUXTRAM)
Tramvaje do Lucemburku dodává CAF. (zdroj: LUXTRAM)
Stáhnout PDF
Nezařazené
14. 07. 2017 15:37
Redakce
1 minuta čtení

Hlavní město Lucemburského velkovévodství se dočkalo po 53 letech návratu tramvají do svých ulic. Projekt tramvajové trati, který začal nabývat reálnějších rozměrů v roce 2009, se blíží svému finiši. Dne 12. 7. 2017 se konala ve městě slavnostní prezentace, která předcházela zahájení zkušebního provozu.

Tramvaje do Lucemburku dodává CAF. (zdroj: LUXTRAM)

Projekt tramvají v Lucemburku, známý jako LUXTRAM, se těší velké pozornosti veřejnosti i médií. Občané města měli již v roce 2015 možnost seznámit se s podobou svých budoucích tramvají díky modelu v měřítku 1:1, pravidelně jsou pak informováni o postupující stavbě a důležitých milnících (například zahájení dodávek vozidel) prostřednictvím tiskových zpráv. Slavnostní zahájení zkušebního provozu dne 12. 7. 2017, které se konalo ve vozovně Tramsschapp, si nenechali ujít ministr pro infrastrukturu a udržitelný rozvoj François Bausch, starostka Lucemburku Lydie Polfer, šéf městské rady Sam Tanson a celá řada dalších hostů.

Jeden ze zajímavých služebních vozů podílejícících se na výstavbě trati. (zdroj: FB LUXTRAM)

Pro provoz si město objednalo celkem 21 tramvají španělského výrobce CAF, konkrétně provedení CAF Urbos 3. První z těchto vozů byl do Lucemburku přivezen dne 8. 2. 2017 a jejich dodávky dál průběžně pokračují. Jízdní zkoušky vozidel se prozatím realizují na jediné koleji podél ulice Johna F. Kennedyho mezi zastávkami Lexexpo a Coque (cca 2,2 km). Napájení tohoto úseku (750 V DC) bylo spuštěno teprve 10. 7. 2017. S dokončováním dalších úseků by se měl testovací program v následujících měsících dále rozšiřovat. S tím se bude zvyšovat i počet vypravených vozidel na zkušební jízdy.

Celá síť tramvají by měla být postupně uvedena do provozu do roku 2021. (zdroj: LUXTRAM)

Předpokládá se, že celý první úsek tramvajové trati o délce 8 km (Luxexpo – Pefendall-Rout Bréck/Pont Rouge) by měl být dokončen v listopadu 2017. Otevření provozu je pak plánováno na 10. 12. 2017. Další část trati o třech zastávkách (Pont Rouge – Etoile) by měla následovat v dalších měsících (momentálně na ní již probíhají intenzivní práce), celá linka o délce 16 km, která bude spojovat lucemburské letiště s vlakovým nádražím a povede až na jihozápad města na konečnou Cloche d’Or, by měla být dokončena přibližně v roce 2021.

Libor Hinčica

Podobné články