Předpremiéra nového MAN Lion’s Coach

Oficiální velké představení  by sice mělo přijít až na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku v říjnu 2017, nicméně MAN Truck & Bus pozval vybrané novináře z celé Evropy (za Českou republiku náš časopis), aby se mohli s jeho novinkou obeznámit již v předstihu.

Nový MAN Lion's Coach je prvním z vozidel, u nějž jsou použity nové charakteristické znaky designu značky. (foto: MAN Truck & Bus)

Podobná forma prezentace není v posledních letech výjimečnou. Na veletrzích musejí novináři zpravidla oběhnout všechny novinky a stánky výrobců a informovat o (téměř) všech produktech, což nutně vede k tomu, že každý z výrobců má pak v médiích jen omezený prostor, o nějž se navíc musí dělit s konkurenty. Proto výrobci pořádají samostatné akce se značným předstihem před konáním veletrhů, u nichž mají jistotu, že se pozornost bude plně soustředit pouze na jejich výrobky. Navíc tak mohou seznámit se všemi novinkami a službami.

Pohled do interiéru nového MAN Lion's Coach. (foto: MAN Truck & Bus)

Nedávno se tak mohli novináři seznámit s novými autobusy EvoBusu. V krátkém sledu po sobě byly prezentovány nový autobus Mercedes-Benz Tourismo a po něm patrový autobus Setra S 531 DT. Nyní novinky odhaluje i německý soupeř MAN. Největším tahounem nadcházejícího veletrhu v Belgii má být jeho nový MAN Lion’s Coach, jehož fotografie zde přinášíme.

Boční pohled na MAN Lion's Coach v třínápravovém provedení a s výtahem pro vozíčkáře. (foto: MAN Truck & Bus)

Modernizace úspěšného zájezdového autobusu souvisí se začátkem platnosti normy ECE R66.02, která výrazně zvyšuje požadavky na bezpečnost cestujících a která si de facto vynutila přepracování struktury všech linkových a zájezdových autobusů na trhu. Autobus na první pohled zaujme agresivnějšími ostrými křivkami, které by se měly stát základem pro novou „designérskou řeč“ všech autobusů nesoucích značku MAN. MAN Lion’s Coach by měl být dostupný ve čtyřech provedeních. Na začátku produkce půjde o provedení o délkách 12.101 mm, 13.361 mm a 13.901 mm, koncem roku se má přidat i nová čtvrtá délková varianta 13.091 mm, která bude řešena jako dvounápravová a měla by tvořit velmi zajímavý doplněk nabídky, který slibuje max. úspory pro dopravce (s ohledem na vyšší počet míst k sezení, dvounápravové provedení a možnost využít schválení vozidla pro celkovou hmotnost 19,5 tun). 

Stanoviště řidiče nového MAN Lion's Coach. (foto: MAN Truck & Bus)

Autobusy MAN Lion’s Coach nové generace by měly být v porovnání s předešlým (resp. nyní nabízeným) modelem bezpečnější, mají se vyznačovat vylepšenou aerodynamikou a nižší spotřebou. Komplexnější představení nového vozu MAN Lion’s Coach si však ponecháme až pro tištěnou verzi časopisu. 

Zadnímu čelu dominuje černá. (foto: MAN Truck & Bus)

MAN prozradil také další novinky, vyjádřil se k otázce svých elektrobusů a ukázal novinářům svůj výrobní závod ve Starachowicích. Současně bylo oznámeno, že končí éra produkce autobusů MAN Lion’s Regio, čímž se z nabídky značky MAN vytratí úspěšný „Kombibus“, který by momentálně neměl být v nabídce ničím nahrazen.  

Libor Hinčica