Městské autobusy MAN budou plnit bezpečnostní předpisy ECE R66.02

Předpisy ECE R66.02 budou od listopadu 2017 povinné pro všechny autobusy tříd II, III (linkové a zájezdové) a B (do 22 sedících cestujících bez přepravy stojících pasažérů). Tato směrnice významným způsobem zpřísnila požadavky na pevnost karoserie v případě převrácení vozidla. Z tohoto důvodu přikročila celá řada výrobců již v předstihu k úpravám svých linkových a zájezdových autobusů tak, aby novým podmínkám na bezpečnost již vyhovovaly.

Autobus MAN Lion's City ve službách italské Arrivy. (foto: MAN Truck & Bus)

Společnost MAN Truck & Bus nyní oznámila, že v jejím případě budou předpisům ECE R66.02 vyhovovat nejen linkové a zájezdové autobusy, pro které budou předpisy povinné, ale také všechny městské vozy z řady MAN Lion’s City, tedy autobusy, které odpovídají třídě I. „Chceme poskytnout maximální bezpečí všem cestujícím v našich městských linkových autobusech, nehledě na to, v jaké třídě jsou registrovány“, uvedl Rudi Kuchta, šéf prodeje společnosti MAN Truck & Bus.     

Klíčovým prvkem předpisu, který bude platit od 9. 11. 2017, je definice prostoru pro přežití v případě převrácení autobusu. Aby zůstal zachován potřebný prostor pro přežití cestujících, musí konstrukce absorbovat mnohem více energie. Kvůli legislativním požadavkům integroval MAN do skeletu autobusů komponenty z vysokopevnostních ocelí. Ty se postarají o potřebnou pevnost nástavby a podstatnou mírou přispějí k tomu, že při převrácení vozidla bude nárazová energie optimálně zachycena. Potřebné budou tak jen menší změny v interiéru vozidla.

Dlužno dodat, že vylepšení bezpečnosti v konstrukci městských vozů značky MAN se dalo očekávat, protože řada Lion’s City je úspěšná nejen v rámci nasazení v městské dopravě (kdy jsou autobusy registrovány jako třída I), ale v nemalé míře se prosadila také v příměstské linkové dopravě, kdy jsou autobusy registrovány jako vozidla třídy II, takže by pro ně předpisy ECE R66.02 byly tak jako tak povinné. Je pak logické, že ve výrobě nebude docházet k používání dvou různých způsobů stavby karoserií téměř identických vozidel, která se v zásadě liší jen finálním provozním nasazením a dílčími prvky výbavy. 

Redakce za využití TZ MAN Truck & Bus