Tramvaje Alstom Citadis v Německu

29. 4. 2017 se svezli první cestující vozidlem Alstom Citadis v Německu. Jeden z nejúspěšnějších typů nízkopodlažních tramvají ovšem nebyl dodán do žádného z německých provozů, ale do francouzského Štrasburku, odkud do Německa tramvaje nově přejíždí.

Citadis na mostě přes Rýn. (foto: Alstom)

Slavnostní prezentace, která se konala dne 28. 4. 2017, se účastnila celá řada hostů z řad francouzské i německé politické scény. Tramvaje Citadis zamířily poprvé s cestujícími na německou stranu, kam byla o 2,7 km prodloužena tramvajová trasa D do města Kehl, o den později. Tramvaje nahradily v dané trase autobusovou linku č. 21.

Na trase musí tramvaje překonávat tok Rýnu, což znamená, že musel být  vybudován nový most o délce 130 m, který je určen pouze pro potřeby tramvají, cyklistů a pěších. Výrazná ocelová konstrukce je dílem významného francouzského architekta Marca Baraniho, který je držitelem národní (francouzské) ceny za architekturu z roku 2013. 

Významným prvkem nové tramvajové tratě je také nový most francouzského architekta Marca Baraniho. (zdroj: Wikipedia.de)

Kvůli zajištění přeshraničního spojení musely být vozy Alstom Citadis určené pro provoz na lince upraveny již ve výrobě tak, aby současně plnily normy pro provoz tramvají ve Francii i v Německu. Na trase může momentálně sloužit jen 12 vozů (dlouhých 45 m a s kapacitou 288 pasažérů) z poslední dodávky. Štrasburk však objednal již dalších 10 vozů, které budou rovněž plnit i podmínky spolkového zákoníku BOStrab. Vozidla byla vyrobena v továrně La Rochelle ve Francii, dalších 5 výrobních závodů Alstomu ve Francii na výrobě participovalo dodávkami vybraných komponent. Německý závod Alstomu v Salzgitteru dodal pro tramvaje podvozky (avšak pouze ty situované pod kabinami řidiče).