Menu

Lůžkový autobus

Na první pohled obyčejný autobus Neoplan Skyliner je ve skutečnosti vozidlem s netradiční lůžkovou úpravou. (foto: MAN Truck & Bus)
Na první pohled obyčejný autobus Neoplan Skyliner je ve skutečnosti vozidlem s netradiční lůžkovou úpravou. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
26. 04. 2017 07:50
Redakce
1 minuta čtení

Lůžkové a lehátkové vozy zná z železnice asi každý, autobus vybavený postelemi je však o poznání méně častějším jevem, byť samozřejmě platí, že i takové vozy čas od času vznikají a na silnicích je na ně možné narazit. Jeden nový lůžkový autobus vznikl v MAN Bus Modification Center (BMC). Konkrétně se jedná o model Neoplan Skyliner, na jehož palubě je možné napočítat celkem 20 postelí (resp. 21, budeme-li počítat i lůžko řidiče).

Na první pohled obyčejný autobus Neoplan Skyliner je ve skutečnosti vozidlem s netradiční lůžkovou úpravou. (foto: MAN Truck & Bus)

Netradiční autobus si u výrobce objednala firma Happyday Hanke, která předpokládá jeho nasazení na spoje, které si u ní objednají zejména hudební skupiny a jejich doprovod. Na první pohled zvenčí vypadá autobus stejně, jako klasický Neoplan Skyliner, pomineme-li tedy nezvyklé LED osvětlení okolo vozidla. Interiér se však zásadně odlišuje. Ve spodním podlaží bychom nalezli čtveřici stolů a sedaček, kuchyňku včetně sporáku, toaletu, ale také sprchu (s 63litrovou nádrží na vodu). Vrchní patro je pak určeno pro spaní.

Detail spací kóje. (foto: MAN Truck & Bus)

Celkem se zde nachází 18 spacích kójí a navíc ještě zadní sedačka, která lze jednoduše přestavět na dvoulůžko. Lůžka v kójích jsou umístěna vždy dvě nad sebou. Řidič má navíc k dispozici vlastní lůžko, které je během jízdy uschováno v konstrukci předního schodiště. Úpravy v interiéru byly realizovány za využití vodících lišt, které umožňují účinnou, avšak jednoduchou fixaci. Díky vodícím lištám lze všechno netradiční vybavení (či jeho část) v případě zájmu demontovat a zvolit jiné uspořádání, případně vybavit autobus jako klasický dvoupatrový Skyliner.  

Druhé patro autobusu je vyhrazeno spánku. (foto: MAN Truck & Bus)

Z další výbavy vozidla můžeme jmenovat například hudební přehrávač, multimediální systém, ledničky na obou patrech autobusu, držáky na nápoje atp. Klimatizace je řešena jako dvouzónová, takže lze regulovat teplotu nezávisle v obou patrech. Netradiční lůžkový autobus je vybaven také celou řadou nadstandardních bezpečnostních systémů. Využíván by měl být v rámci nejrůznějších turné v rámci celé Evropy.  

Podobné články