Nejen Tramino. Solaris do Lipska dodal také nové autobusy

O polském Solarisu a německém Lipsku se v poslední době hovořilo hlavně v souvislosti s tramvajemi Solaris Tramino, které začal výrobce do města na sklonku roku 2016 dodávat a z nichž první byla oficiálně teprve nedávno představena veřejnosti. Solaris Bus & Coach ovšem je, jak už název společnosti napovídá, především výrobce autobusů. A i ty do největšího saského města dodává. Na konci roku 2016 předal dopravci LVB (Leipziger Verkehrsbetriebe; Lipské dopravní podniky) celkem 12 článkových autobusů Solaris New Urbino 18. Počátkem února 2017 pak byly dodány ještě další dva vozy, které byly speciálně upraveny tak, aby mohly současně sloužit i pro potřeby autoškoly a zácvik řidičů.

Dvojice Solarisů New Urbino 18 pro potřeby autoškoly. (foto: Solaris Bus & Coach)

Tato dvojice autobusů se vyznačuje speciální plošinou se sedadlem instruktora, která je montována do prostoru prvních dveří a která je snadno vyjímatelná. Pro tepelnou pohodu instruktora v chladných dnech slouží přídavné trysky s horským vzduchem, které byly instalovány do sloupku předních dveří. Ve výbavě samozřejmě nechybí přídavné pedály pro instruktora, stejně jako vybrané ovládací funkce, či přídavné zpětné zrcátko. Autobusy disponují i vnějšími kamerami na horních rozích vozidla, z nichž se přenáší obraz na dvojici 7palcových monitorů, které zobrazují obě strany autobusy.

Pohled na stanoviště řidiče a instruktora. (foto: Solaris Bus & Coach)

Zbylá výbava autobusů je identická s tuctem vozů z konce roku 2016. Najít bychom tak v Nových Urbinech mohli klimatizaci prostoru pro cestující, LCD monitory v interiéru (18,5 palců), LED osvětlení v interiéru, kamerový systém, nebo samostatnou klimatizaci pro řidiče (Konvekta KL20 KDE). Pohon zajišťuje motor DAF/Paccar MX-11 240 o výkonu 240 kW, který je spojen s převodovkou Voith Diwa 6.

První autobusy dodal Solaris do Lipska v roce 2004 a celkem do února 2017 předal do města 123 svých autobusů.