Menu

Pražský DP připravuje výstavbu tramvajové trati do Libuše

Dojde-li k realizaci tramvajové tratě do Libuše, vozidly 15T se zde Pražené v první etapě nesvezou. Navržena je totiž pouze úvraťová konečná, která bude vyžadovat nasazení obousměrných vozů. (foto: Ing. Filip Jiřík)
Dojde-li k realizaci tramvajové tratě do Libuše, vozidly 15T se zde Pražené v první etapě nesvezou. Navržena je totiž pouze úvraťová konečná, která bude vyžadovat nasazení obousměrných vozů. (foto: Ing. Filip Jiřík)
Stáhnout PDF
Nezařazené
01. 03. 2017 06:10
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje výstavbu tramvajové trati ze stávající smyčky Sídliště Modřany do nové konečné zastávky Libuš vzdálené 1,9 km. Tamní smyčka bude přímo u stejnojmenné plánované stanice metra linky D. Předpokládané investiční náklady činí 500 miliónů korun.

Dojde-li k realizaci tramvajové tratě do Libuše, vozidly 15T se zde Pražené v první etapě nesvezou. Navržena je totiž pouze úvraťová konečná, která bude vyžadovat nasazení obousměrných vozů. (foto: Ing. Filip Jiřík)

„Nová tramvajová trať přinese zásadní zlepšení dopravní obslužnosti v této části města, která se velmi dynamicky rozvíjí. Cestující, kteří zatím mohou využívat pouze autobusy, budou mít novou, rychlejší a ekologičtější alternativu,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas (ČSSD).

Výstavba nové trati bude rozdělena do dvou etap, přičemž v té první dojde k realizaci celé tramvajové trati v délce 1,7 km a dočasného úvraťového obratiště v ulici Novodvorská. Ve druhé etapě bude vybudováno definitivní smyčkové obratiště v délce 0,2 km navazující na budoucí stanici metra D Libuš (tyto práce bude nutné provádět až s výstavbou stanice metra). Obě etapy jsou v územním řízení projektovány současně a zkoordinovány s vydaným územním rozhodnutím trasy metra D. Samotná stavba první části zabere zhruba 14 měsíců.

„Mnohem více času zabere administrativní přípravná fáze, započatá vloni v únoru. Rádi bychom ještě letos získali územní rozhodnutí. Už jsme také zahájili jednání s majiteli dotčených pozemků, protože právě ta bývají nejnáročnější,“ vysvětluje Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Schéma vedení prodloužené tramvajové tratě z Modřan do Libuše. (zdroj: DPP)

Práce začaly už před rokem

Námět na vybudování tramvajové trati do Libuše je stejně starý jako samotné sídliště Libuš, reálnějších rozměrů pak nabyl studií pořízenou v roce 2011. Projektování stavby bylo zahájeno v únoru 2016, kdy se na základě smlouvy o dílo stala zpracovatelem projektové dokumentace a obstaravatelem potřebných povolení společnost METROPROJEKT Praha, a.s. V listopadu 2016 byl pro akci zhotoven čistopis dokumentace pro územní řízení projednaný s příslušnými dotčenými orgány. Podmínkou zahájení územního řízení bylo projednání vlivu záměru na životní prostředí dle zákona č. 100/2001 Sb., což bylo obstaratelem v prosinci 2016 zajištěno. Závěrem zjišťovacího řízení bylo v únoru 2017 souhlasné stanovisko, záměr tedy nebude dále posuzován a není zapotřebí vypracování dokumentace EIA. Dne 13. února 2017 byla obstaravatelem podána na místně příslušný odbor výstavby Městské části Praha 12 žádost o vydání územního rozhodnutí stavby. Cílem je získání územního rozhodnutí stavby ještě v roce 2017. Projekt výstavby tramvajové trati Modřany – Libuš je sledován z hlediska možnosti spolufinancování z fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava (OPD II) s předpokladem podání žádosti právě v návaznosti na vydání územního rozhodnutí.

Následujícím stupněm přípravy stavby je projekt pro stavební řízení a získání stavebního povolení. Podmínkou získání stavebního povolení je vypořádání majetkoprávních vztahů s vlastníky dotčených pozemků (tento proces byl již zahájen oslovením jednotlivých vlastníků).

TZ DPP

Podobné články