Německý Wolfsburg chce mít elektrickou veřejnou dopravu

Wolfsburg, známý zejména jako sídlo německé automobilky VW, podepsal dohodu o inovativním partnerství se společností MAN Truck & Bus. Toto partnerství má být zaměřeno na problematiku elektrické veřejné dopravy. Dnes ve městě slouží pro potřeby obyvatel dieselové autobusy a již delší dobu se uvažuje o tom, že by mohlo dojít také k výstavbě tramvajových tratí.

V posledních letech vsází Wolfsburg hlavně na autobusy značky MAN. (foto: WVG AG)

Společnost MAN sice představila svůj koncept článkového elektrobusu na veletrhu IAA v Hannoveru v září 2016, žádný testovací model ale prozatím do provozu neuvedla. Uzavírá však strategická partnerství, která implementaci vozidel na elektřinu předpokládají. Tím prvním, o němž jsme na našem webu rovněž informovali, byla dohoda s bavorským Mnichovem. Nyní se přidává také Wolfsburg, za nějž smlouvu o partnerství podepsali zástupci společností Stadtwerke Wolfsburg AG a Wolfsburger Verkehrs-GmbH.

Předpokládá se, že do roku 2019 dojde k vybudování nabíjecí infrastruktury a výrobě vozidel dle požadavků Wolfsburgu, která budou moci zajistit lokálně bezemisní provoz na linkách místní MHD. Projekt má svým rozsahem být pilotním a sloužit k ověření vlastností elektrobusů v podmínkách města. Současně by však měla koncem roku 2019 začít i sériová produkce elektrobusů se značkou MAN.

Spojení Wolfsburgu a značky MAN je logické, neboť MAN Truck & Bus je od roku 2011 součástí skupiny VW, která má ve městě coby nejvýznamnější zaměstnavatel silný vliv. V roce 2014 se v této souvislosti řešila v lokálních médiích i „kauza“ trojcípé hvězdy Mercedesu na autobusech MHD. Ta totiž byla z vozidel demontována a po čase nahrazena logem dopravce (oficiálně v souladu s novou marketingovou strategií provozovatele). Vozový park MHD ve Wolfsburgu dnes tvoří okolo 90 autobusů, z nichž dvě třetiny jsou kloubové. Zhruba polovinu autobusů dodal v minulosti do města EvoBus, zbytek tvoří autobusy značky MAN.