Volvo dodá obří flotilu svých hybridů do Belgie

Nejen polský Solaris zaznamenal v posledních dnech úspěch na náročném belgickém trhu se svými hybridy. Doposud největší jednorázový kontrakt na dodávku svých elektrických (plug-in) hybridů získalo také švédské Volvo. Zatímco Solaris dodá klasické sériové hybridy, u nichž lze v reálném provozu očekávat úsporu paliva okolo 20 %, Volvo zabodovalo se svými vozy Volvo 7900 Electric Hybrid, které část trasy absolvují jako klasický elektrobus a úspora paliva se odvíjí od délky trasy. Pro jejich provoz je však zapotřebí disponovat nabíjecími stanicemi. Celkem by mělo Volvo do Belgie dodat 90 vozů a 12 nabíjecích stanic.

Volvo se se svými plug-in hybridy uchytilo také v německém Hamburgu. (foto: Volvo Buses)

Vozidla si objednala skupina TEC, která je hodlá provozovat ve městech Charleroi (leží zhruba 50 km jižně od Bruselu a žije zde okolo 200 000 obyvatel) a Namur (hlavní město Valonska a stejnojmenné provincie s cca 107 000 obyvateli). Do prvního ze jmenovaných měst by mělo zamířit 55 vozů a čtyři nabíjecí stanice, do Namuru poté 35 autobusů, avšak osm nabíjecích stanic. Dodávky vozidel a potřebné infrastruktury by měly začít na podzim letošního roku. Připomeňme, že pro Volvo nejde o první úspěch v Belgii u skupiny TEC, neboť již dříve došlo k objednávce 11 plug-in hybridů a 3 nabíjecích stanic, a to rovněž pro Namur. Po dokončení nejnovější dodávky na 35 vozů by měla být doprava v Namuru zhruba z 90 % zajišťována elektrickými hybridy.

„Je to extrémně potěšující! Objednávka je nový milník v našem programu elektromobility a potvrzuje konkurenceschopnost našich vozidel. Můžeme vidět, že stále více a více světových měst jde cestou elektrifikace autobusové dopravy za účelem zlepšení kvality ovzduší a snížení hluku,“ uvedl k nákupu vozidel Håkan Agneval, šéf Volvo Buses.

„Jsme velmi hrdi, že skupina TEC je lídrem ve zlepšování energetické efektivity své flotily. Tato strategická investice bude součástí zlepšení kvality života v centrech měst a umožní dosáhnout Valonsku jeho ekologických cílů. Hybridní technologie je nejlepší kompromis mezi omezeními v provozu a energetickou efektivitou městských autobusů,“ tvrdí Vicent Peremes, ředitel TEC Group.

Nabíjecí stanice budou tradičně postaveny na bázi OppCharge, tedy otevřené infrastruktuře, kterou mohou používat různí výrobci.