Polské Jaworzno zařadilo do provozu dalších 22 elektrobusů

Město Jaworzno na jihu Polska nedaleko Katowic zařadilo do provozu dalších 22 elektrobusů od Solarisu. Zhruba 40 % flotily vozového parku dopravce je tak dnes tvořeno lokálně bezemisními vozidly.

18m New Urbino electric v Jaworzně. (foto: Solaris Bus & Coach)

První elektrobus dodal Solaris do Jaworzna již na jaře roku 2015. Město, v němž žije okolo 100.000 obyvatel, se následně rozhodlo, že v rámci své strategie rozvoje veřejné dopravy bude vsázet právě na elektrobusy a poslalo k ledu svůj záměr na výstavbu zcela nového tramvajového provozu. Od firmy Solaris Bus & Coach si pak Jaworzno objednalo dalších 22 elektrobusů.

Elektrobusy v Jaworzne na prezentačním videu výrobce (v polštině).

Z tohoto počtu je devět vozů článkových a stejný počet připadá na vozy standardní 12m délky. Sólo i článkové vozy jsou vyhotoveny již v provedení tzv. Nového Urbina (New Urbina). 4 elektrobusy byly poptávány v kratší délkové modifikaci 8,9 m. Jedná se o autobusy v částečně nízkopodlažním provedení, které využívají ještě karoserii tzv. III. generace. V Jaworznu je tak možné svézt se všemi délkovými modifikacemi elektrobusů, které Solaris aktuálně nabízí.

Elektrobus pro Jaworzno v délkovém provedení 8,9 m. (foto: Solaris Bus & Coach)

Všechna vozidla jsou vybavena na střeše speciálním sběračem, který umožňuje nabíjení z nabíjecích stojanů. Mimoto mají elektrobusy také standardními zástrčkami pro napojení na síť v garážích a zajištění pomalého nabíjení. Vozy disponují klimatizací salónu cestujících i řidiče, LED osvětlením, automaty na jízdenky v každém vozidle, USB nabíjecími porty pro elektronická přenosná zařízení atp. V případě 12m elektrobusů byly vozy dodány ve dvou různých provedeních. Tři vozidla jsou třídveřová, zbylých 6 pouze dvoudveřových.  

Jaworzno plánuje, že bude v nákupu elektrobusů pokračovat také v dalších letech. Celkem by chtěl mít dopravce do roku 2020 k dispozici již 43 elektrobusů.

Libor Hinčica za využití TZ Solaris Bus & Coach