Menu

Další tramvaje CAF pro Utrecht

Vizualiazace tramvaje CAF Urbos 3 (Urbos 100) pro Utrecht. (zdroj: CAF)
Vizualiazace tramvaje CAF Urbos 3 (Urbos 100) pro Utrecht. (zdroj: CAF)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 01. 2017 09:19
Redakce
1 minuta čtení

Dne 18. 1. 2016 podepsala provincie Utrecht v Nizozemsku smlouvu se španělským výrobcem CAF smlouvu na dodávku dalších 22 vozidel CAF Urbos 3 (řady Urbos 100). Ty by měly rozšířit flotilu vozidel tohoto typu z kontraktu z roku 2015, v jehož rámci si provincie objednala 27 vozidel, jejichž dodávky momentálně probíhají.

Vizualiazace tramvaje CAF Urbos 3 (Urbos 100) pro Utrecht. (zdroj: CAF)

Nové tramvaje by měly v provozu nahradit více než 30 let staré vozy, které jsou v současné době nasazované na meziměstských linkách mezi Utrechtem, Nieuwegeinem a IJsselsteinem. S nasazením nových vozidel jsou spojena velká očekávání. Předpokládá se, že výrazně stoupne poptávka cestujících, a tak byla nová vozidla objednána nikoli v pětičlánkovém provedení (jak tomu bylo u prvních 27 vozů), ale v prodloužené sedmičlánkové variantě. Tramvaje by měly kromě zmíněných meziměstských tratí obsluhovat také novou osmikilometrovou trať v Utrechtu (zvanou jako Uithofline), která by měla být otevřená v roce 2018. Očekává se, že počet cestujících na nové trase bude činit denně okolo 35 000 cestujících v roce 2018 a okolo 45 000 již v roce 2020. Nárůst počtu cestujících se však předpokládá i na stávajícím meziměstském úseku.  

Délka nových sedmičlánkových vozů bude 41 m. Kromě délky však budou nové tramvaje prakticky identické s těmi, jež jsou do Utrechtu nyní dodávány. Vozidla obou délek bude možné vzájemně spřahovat a vytvářet soupravy o délce až 75 m s kapacitou téměř 500 osob.  

Tramvaje jsou pochopitelně vybaveny moderní elektrickou výzbrojí a dalšími prvky, které se podílejí na šetření elektrické energie (například osvětlením na bázi LED). První z pětičlánkových vozů byl již do Utrechtu dodán a absolvuje momentálně zkušební jízdy. Jeho zařazení do provozu je očekáváno (společně s dalšími vozy) až v létě 2018 v souvislosti se zprovozněním nové tramvajové tratě Uithofline. Sedmičlánkové vozy by měly být do provozu zařazovány postupně od roku 2020.

Podobné články