Menu

Dallas rozšířil svou tramvajovou linku

Na systému v Dallasu slouží nyní 4 vozy Liberty. (zdroj: Brookville Equipment Corporation)
Na systému v Dallasu slouží nyní 4 vozy Liberty. (zdroj: Brookville Equipment Corporation)
Stáhnout PDF
Nezařazené
03. 09. 2016 15:26
Redakce
1 minuta čtení

Americký Dallas je dalším z měst ve Spojených státech, které se nedávno vrátilo k provozu tramvají. První linka začleněná pod systém DART Light Rail (Dallas Area Rapid Transit) byla uvedena do provozu po dvouleté výstavbě dne 13. 4. 2015. Původní délka trasy činila pouhých 2,6 km. Nyní se tramvaje dočkaly prvního prodloužení, když dne 29. 8. 2016 byl otevřen nový úsek o délce 1,3 km.

Na systému v Dallasu slouží nyní 4 vozy Liberty. (zdroj: Brookville Equipment Corporation)

Ten spojuje původní konečnou Beckley s novou konečnou Bishop Arts District na jihozápadě města. Na novém úseku byla vystavěna navíc ještě zastávka Zang Boulevard/6th Street. Výstavba tohoto úseku byla schválena v dubnu 2015 a město na ni vynaložilo 27,5 mil. dolarů. Na celém úseku od vlakového nádraží (Union Station) ke konečné Bishop Arts District o délce 3,94 km se nachází celkem 6 zastávek. Původní půlhodinový interval byl po spuštění provozu zahuštěn na 20 minut. V dlouhodobém horizontu je plánováno ještě prodloužení severním směrem od nádraží do části Dallas Convention Center.

Pro provoz na tramvajové lince (jež byla zpočátku provozována jen v pracovních dnech) byly dodány nejprve pouze dvě tramvaje obchodního jména Liberty. Ty vyrábí americká společnost Brookville Equipment Corporation. Od stejného výrobce pak byly objednány v průběhu roku 2015 další dva vozy pro nový úsek, takže celkový počet vozidel v Dallasu narostl na 4 kusy. Zajímavostí je, že nové tramvaje Liberty neplnily v době dodání do Dallasu veškeré podmínky předepsané americkými úřady. Kvůli změně legislativy přitom musela většina výrobců připravené projekty tramvají pro americká města zásadně upravit (a to včetně českého Inekonu v případě dodávek vozidel pro Seattle). Dallas ovšem poněkud překvapivě šel jinou cestou a rozhodl se, že případná rizika plynoucí z provozu vozidel, jež zcela neodpovídají legislativním požadavkům, vezme na sebe. Jelikož česká konkurence hodlala na tento nedostatek poukazovat, přikročil dopravce k poněkud zajímavému řešení, jak zabránit (nebo alespoň omezit) českým firmám získat potřebné informace tím, že zablokoval přístupy na své webové stránky z IP adres registrovaných v České republice.

Podobné články