Menu

První bezplatné elektrobusy v Praze najely 23 tisíc kilometrů a svezly přes 300 tisíc pasažérů

Elektrobusy pro linky BB1 a BB2 dodal SOR Libchavy. (foto: Libor Hinčica)
Elektrobusy pro linky BB1 a BB2 dodal SOR Libchavy. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
02. 09. 2016 10:45
Redakce
1 minuta čtení

Dvojice českých elektrobusů značky SOR, které jezdí na trase pravidelných linek BB1 a BB2 spojujících multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická v Praze 4, ujely za první půlrok ostrého provozu již více než 23 tisíc kilometrů. Svezení v nich si nenechalo ujít více než 300 tisíc cestujících. Jedná se o první elektrobusy nasazené do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně. Projekt je společnou iniciativou developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA s cílem snížit zatížení životního prostředí zejména ve městech. Podrobně jsme o něm informovali v čísle 1/2016 tištěného časopisu.

Elektrobusy pro linky BB1 a BB2 dodal SOR Libchavy. (foto: Libor Hinčica)

Celkem 23 554 ujetých kilometrů má aktuálně na svém kontě dvojice českých elektrobusů SOR EBN 9,5 bezplatně sloužících veřejnosti na pravidelných linkách BB1 a BB2 mezi stanicí metra Budějovická a multifunkčním areálem BB Centrum na Praze 4. Každé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3 600 osob.

Z průzkumu, který na vzorku více než 2 600 respondentů provedl provozovatel pražského BB Centra, společnost PASSERINVEST GROUP, vyplynula převažující spokojenost pasažérů (více než 80 %) se zavedením novinky. Cestující oceňovali zejména tichou a plynulejší jízdu než u klasických autobusů, čistotu a profesionalitu řidičů. Neutrální hodnocení pocházelo asi od pětiny respondentů. Desetinu cestujících upozornila až otázka tazatelů na skutečnost, že necestují běžným autobusem.

Elektrobusy směřující k BB Centru jsou přiděleny dvěma stálým řidičům, další dva jsou proškolení na jejich řízení pro případ nemocí, dovolených atd. V dosavadním provozu se plně projevily výhody elektrického pohonu ve veřejné dopravě: šetrnost elektrobusů k životnímu prostředí a velmi nízká hlučnost. Při brždění nebo jízdě z kopce elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie.

TZ BB Centra s úpravami redakce

Podobné články