Menu

LEO Express zřizuje další autobusové linky – autobusy vás svezou do Mnichova nebo Salzburgu

Vizualizace autobusu Setra S 515 HD v nátěru LEO Expressu. (zdroj: LEO Express)
Vizualizace autobusu Setra S 515 HD v nátěru LEO Expressu. (zdroj: LEO Express)
Stáhnout PDF
Nezařazené
26. 07. 2016 18:58
Redakce
1 minuta čtení

Dopravce LEO Express je často označován za nejmladšího železničního dopravce, který se pustil do boje o přízeň cestujících na trase mezi Prahou a Ostravou. Jenomže černo-žluté vlaky už dávno nejsou jedinou podnikatelskou aktivitou tohoto dopravce. Firma se čím dál tím více orientuje na zajišťování provozu autobusových linek. V úterý 26. 7. 2016 společnost oznámila, že dále pokračuje ve své expanzi v regionu střední a východní Evropy zavedením dalších autobusových spojů.

Vizualizace autobusu Setra S 515 HD v nátěru LEO Expressu. (zdroj: LEO Express)

Od pondělí 15. srpna nově spojí Prahu s Mnichovem se zastávkou v Plzni a svou dosavadní autobusovou linku z Prahy do Českého Krumlova prodlouží až do rakouského Lince a Salzburku. Na měsíc září dopravce opět přichystal dopravce akci 1+1, kdy bude každá druhá jízdenka zdarma. LEO Express tímto krokem rozšiřuje svoji nabídku spojů i pro nadcházející hojně navštěvovaný Oktoberfest. Jízdenky jsou již nyní v prodeji.

Zavedením nových linek dopravce významně rozšiřuje svoji síť do Rakouska, kam již dříve vypravil své autobusy do metropole Vídně. „Zároveň poprvé vstupujeme s vlastní autobusovou linkou LEO Express na německý trh. Včas jsme tak připravili kvalitní spojení i na nadcházející Oktoberfest nejen pro Prahu, ale pro všechna města na trase našich vlaků. Všechny autobusy budou totiž v Praze navazovat přímo na naše vlaky a nabídnou tak rychlé a pohodlné kombinované spojení. Na měsíc září jsme navíc pro naše cestující opět připravili velmi oblíbenou akci 1+1, kdy ke každé jízdence získá cestující druhou zcela zdarma pro všechny nové destinace,“ vysvětluje CEO LEO Express Peter Köhler.

Scania Irizar na propagačním snímku provozovatele. (foto: LEO Express)

Obě nové linky budou pokračovat ve standardu černo-zlatých autobusů pod značkou LEO Express a nabídnou kromě stevarda na palubě, klimatizace, Wi-Fi připojení a elektrických zásuvek také nápoj zdarma a sortiment občerstvení, včetně prémiové kávy Nespresso. Stejně jako na dalších autobusových linkách pod značkou LEO Express představí i na lince do Mnichova dopravce také Business třídu, která kromě rozšířeného palubního servisu nabídne skutečně nadstandardní prostor, který by měl být dle tiskové zprávy dopravce nesrovnatelný s ostatními autobusy.

Cenově by měly být nové spoje velmi výhodné. „Spojení z Prahy do Mnichova a Salzburku nabídneme již za 299 Kč, to znamená méně než za třetinovou cenu oproti konkurenčním vlakovým spojům, navíc o hodinu rychleji. Velký zájem očekáváme také o rychlé kombinované spojení, kdy za cestu z Olomouce do Mnichova zaplatí cestující jen 349 Kč, z Ostravy 399 Kč. V této souvislosti připomínáme znovu, aby Ministerstvo dopravy přestalo dotovat železniční spoje státního konkurenta do Lince a Mnichova a peníze použilo na modernizaci infrastruktury a bezpečnosti na těchto trasách. Rádi bychom také vyzvali veřejnost, aby využívala naše nedotované, levnější a rychlejší spoje místo spojů dotovaných státem z veřejných prostředků.“ uzavírá Köhler.

Z uvedené citace lze vyčíst, že LEO Express, který se v minulosti do ostrých konfliktů s ostatními dopravci příliš nepouštěl, přiostřuje svou rétoriku v otázce dotování dopravy a nabídky spojů. S aktuální tiskovou zprávou dokonce rozeslal novinářům materiály týkající se ztrátovosti provozu vybraných železničních tras (zde ke stažení) i tabulku porovnávající ceny jízdného na daných relacích.

 Redakce za využití TZ LEO Express

 

Podobné články