Gdaňsk vsází na Citaro

Nových nízkopodlažních autobusů se dočká polský Gdaňsk. Město na severu Polska vypsalo tendr na celkem 21 autobusů třech délkových provedení. Konkrétně se jednalo o 9 článkových autobusů délky cca 18 m, stejný počet sólo 12m vozů a 3 autobusy kratšího délkového provedení (cca 10 m).

Mercedes-Benz Citaro na ilustračním snímku výrobce. (foto: EvoBus)

Mercedes-Benz Citaro na ilustračním snímku výrobce. (foto: EvoBus)

Původně dopravce ZKM Gdańsk usiloval u nejkratší délkové varianty o jiná vozidla (pořízeny měly být 2 autobusy o délce 8,8 m), nicméně do takto nastavené soutěže se žádný účastník nepřihlásil a provozovatel zadal výběrové řízení znovu.

V něm už uspěla firma EvoBus Polska, a to ve všech jeho třech částech s autobusem Citaro. Nejkratší variantu bude reprezentovat model Citaro K, delší budou odpovídat provedením Citaro a Citaro G. EvoBusu se v posledních měsících na polském trhu daří. Nedávno například bylo oznámeno jeho dílčí vítězství v tendru na nové autobusy pro Sosnowiec.

Obecně vzato ovšem německý gigant na polském trhu v oblasti dodávek městských autobusů velké zastoupení nemá, v roce 2015 činil jeho podíl na polském trhu jen 1,9 %. Dlouhodobě ze západních producentů boduje u našeho severního souseda spíše MAN, jehož podíl činil loni 17,4 %. Desetiprocentní podíl na trhu s polskými městskými autobusy pak drží také český SOR Libchavy.