Menu

Autobusy Student Agency jsou minulostí – od 4. 4. 2016 jezdí po silnicích RegioJet

Novinkou ve vozovém parku jsou autobusy Scania Irizar i8. (foto: Student Agency)
Novinkou ve vozovém parku jsou autobusy Scania Irizar i8. (foto: Student Agency)
Stáhnout PDF
Nezařazené
05. 04. 2016 12:58
Redakce
5 minut čtení

Od 4. dubna 2016 začíná síť žlutých autobusů využívat novou marketingovou značku RegioJet. Pod ní firma Student Agency doposud rozvíjela zejména aktivity v oblasti vlakové dopravy, byť na Slovensku se RegioJet uplatnil jako značka pro autobusové spoje už dříve.

Autobusová doprava patří k nejdůležitějším podnikatelským aktivitám skupiny Student Agency. Cílem firmy je přitom další růst, a to jak v České republice, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se od 4. 4. 2016 prezentuje jako jednotná vedoucí středoevropská síť autobusových a vlakových spojů pod novou marketingovou značkou RegioJet.

Novinkou ve vozovém parku jsou autobusy Scania Irizar i8. (foto: Student Agency)

Žluté linky RegioJet – vedoucí Česko-slovenská a středoevropská přepravní síť

„Za první čtvrtletí letošního roku jsme našimi autobusy přepravili 1,857 milionů cestujících, což je o 14 % více než za stejné období loňského roku“, říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy RegioJet, člena skupiny STUDENT AGENCY a dodává: „Společně s vlaky RegioJet pak v letošním roce plánujeme přepravit na linkách v ČR, SR a do zahraničí přibližně 16 milionů cestujících.“

Radim Jančura, majitel skupiny STUDENT AGENCY, do které patří autobusy a vlaky RegioJet, k tomu dodává: „Podle našich plánů bude náš přepravní výkon v autobusech a vlacích v letošním roce více než 3 miliard osobokilometrů. Dosáhneme tak téměř 50% přepravního výkonu Českých drah a určitě budeme mít vyšší celkový přepravní výkon než Železničná spoločnosť Slovensko.“

V dalších letech pak autobusové a železniční linky RegioJet plánují přepravovat více než 20 milionů cestujících ročně.

Nová značka RegioJet

Autobusy společně s vlaky RegioJet tvoří jednotnou přepravní síť, která umožňuje pohodlný přestup mezi jednotlivými spoji a pod stejnou značkou nabízí kompletní síť spojení z mnoha míst v České a Slovenské republice, stejně jako do řady evropských zemí. Sít linek RegioJet tak například v České a Slovenské republice zajišťuje spojení do všech krajských měst v obou zemích a do desítek dalších destinací. Žluté linky RegioJet spojují také desítky evropských měst a v ČR, SR a Německu se aktivně rozvíjejí i ve vnitrostátní dopravě.

Značka RegioJet tak postupně střídá logo Student Agency na autobusových nádražích, autobusech, v informačních hlášeních, na informačních a propagačních materiálech či prodejních místech autobusových jízdenek stejně jako na internetových stránkách. Během víkendu prošlo re-brandingem například autobusové nádraží Florenc v Praze či autobusové nádraží Grand v Brně. Nová marketingová značka RegioJet je také na všech autobusech Irizar i8 nové generace, které jsou aktuálně nasazovány do provozu, stejně jako se postupně objevuje nejprve na autobusech, které zajišťují provoz na klíčové lince Praha – Brno a zpět. Celý proces změny marketingové značky na RegioJet pak bude završen v průběhu následujících týdnů.  

Nové vnitrostátní i mezinárodní autobusové linky

Autobusové spoje RegioJet současně chystají další nové linky. Ve druhé polovině května by žluté autobusy měly 2x denně jezdit na zcela nové trase Praha – Hradec Králové – Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem – Trutnov. Dále se chystá rozšíření vnitrostátní linky Brno – České Budějovice (jeden spoj v každém směru) a přidání nové zastávky – lázeňského města Třeboň. Od 18. 4. pak autobusy RegioJet vyjedou po upravené trase Praha – Humpolec – Jihlava – Želetava – Moravské Budějovice – Pavlice – Vranovská Ves – Znojmo, a to 2x denně v každém směru.

Na Slovensku RegioJet plánuje výhledově zavedení dalších autobusových linek, které jednak propojí na Slovensku další regiony s vlakovými spoji RegioJet, stejně tak zvažuje otevření dalších mezinárodních tras.

Nové destinace ve Francii a Německu

V mezinárodní přepravě pojedou žluté autobusy RegioJet od 13. 5. nově 2x týdně v každém směru na lince do francouzského města Lyon se zastávkami ve městech Basilej, Stuttgart či Strasbourg. Linka Praha – Düsseldorf bude od 18. 4. prodloužena až do Essenu, kterou budou autobusy RegioJet obsluhovat až 3x týdně. Na lince je také povolena vnitroněmecká přeprava.

Spojení do Vídně – zrychlení spojení s Prahou a více spojů do Bratislavy, Budapešti a dalších měst

Od 18. 4. představí autobusy RegioJet nový koncept provozu na linkách do Vídně. Zejména dojde k rozdělení linky na trasu Brno – Vídeň a Praha – Vídeň (expresní spojení bez zastavování v Brně). Na trase Brno – Vídeň a zpět pojede v každém směru 10 spojů (o 2 více než doposud), na trase Praha – Vídeň a zpět to bude rovněž 10 spojů v každém směru, z čehož bude 8 spojů v každém směru expresních, které pojedou z Prahy do Vídně bez zastavení se zkrácenou jízdní dobou 3 hodiny 55 minut. Od 18. 4. nabídnou autobusy RegioJet nově do Budapešti a zpět celkem 6 spojů v každém směru denně (oproti stávajícím 5 spojům) a na trase do Bratislavy až 9 spojů denně v každém směru (oproti stávajícím 8). K posílení dojde také na linkách do Ženevy, Londýna či do Itálie, kde opět začnou jezdit sezónní spoje a například do Benátek pojede až 5 spojů týdně v každém směru.

Kromě těchto novinek se autobusy RegioJet dívají na další rozšíření spojení mezi Prahou a Berlínem, Kodaní a perspektivní možnost rozšíření linek do Pobaltí, Polska, na Ukrajinu nebo do Dánska a do dalších evropských zemí.

Autobusy Irizar i8 nové generace poprvé v Evropě na žlutých linkách RegioJet

V těchto týdnech se vozový park autobusů RegioJet rozšiřuje postupně o 45 supermoderních autobusů nové generace Irizar i8. Jedná se o jedny z nejmodernějších zájezdových autobusů ve střední Evropě s kompletní řadou technických novinek, díky nimž bude cestování mnohem bezpečnější a pohodlnější.

„RegioJet je první autobusová síť v Evropě, která tuto novou technologicky špičkovou generaci autobusů uvádí do provozu,“ říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy RegioJet.

Úplnou novinkou v jejich výbavě je například snímač jízdy, který dokáže vyhodnotit objekt, který by mohl ohrozit bezpečnou jízdu autobusu. Pokud autobusu zablokuje cestu jiné vozidlo, ocitne se před ním překážka, nebo člověk, vozidlo ihned automaticky začne brzd tak, aby byl náraz co nejmenší a nezpůsobil rozsáhlé škody. Systém bude zaznamenávat i bdělost řidiče. Pokud by se dostal do mikrospánku a autobus by začal zajíždět do vedlejšího jízdního pruhu, sedadlo řidiče začne vibrovat. Autobus mimo jiné snímá i styl jízdy řidiče a upozorní jej na případnou nadspotřebu. Novinky přináší i cestujícím. Ti budou mít k dispozici nový světlejší a prostornější interiér. Nejvýraznější novinkou budou tvarovaná sedadla potažená látkou a kůží. Samozřejmostí je dotyková obrazovka Molpir systému Funtoro. Změnou prošly i zavazadlové police nad sedadly.

První vozy byly zařazeny do provozu hned po Velikonocích, a to na lince Praha – Drážďany – Berlín – už s novým marketingovým logem RegioJet. Postupně se k ní přidá i expresní linka Praha – Vídeň.

Díky novým autobusům bude možné odstavit z provozu část starších vozů, takže nově budou na pravidelných linkách všechny autobusy RegioJet výhradně ve vybavení Fun & Relax – starší typy budou nasazovány pouze jako posily, záloha či v nepravidelné dopravě.

Celkem tak flotila žlutých autobusů RegioJet přesáhla magickou hranici 200 a nyní čítá 210 žlutých autobusů.

Doplňující informace o změně marketingové značky žlutých autobusů na RegioJet

Co přesně znamená změna marketingové značky u autobusů na RegioJet:

• RegioJet je marketingová značka, pod kterou se směrem k zákazníkům prezentuje celá síť žlutých autobusových a vlakových spojů. Cílem firmy je další dynamický rozvoj – zejména na zahraničních trzích mimo ČR a SR.

• Logo RegioJet je jako marketingová značka nově umístěno na autobusech, na veškerých komunikačních a marketingových materiálech a všude tam, kde se žluté autobusy prezentují směrem ke svým zákazníkům.

• Nejedná se ale o změnu názvu firmy ani dopravce, ale čistě jen o marketingově – komunikační značku, pod kterou se prezentujeme směrem k zákazníkům a na veřejnosti.

STUDENT AGENCY zůstává jako název firmy a jako silná značka pro další aktivity:

• I poté, co firma začala pro komunikaci autobusových spojů vůči zákazníkům používat marketingovou značku RegioJet, nenastává žádná změna z hlediska obchodního názvu společnosti – provozovatele autobusové dopravy v ČR a na linkách v rámci ČR a z ČR do zahraničí. Ta i nadále z pohledu zákona, smluvních a licenčních dokumentů vystupuje pod svým stávajícím jménem STUDENT AGENCY k.s.

• STUDENT AGENCY zůstává nadále také značkou pro další aktivity, jako jsou prodej letenek, studijních a pracovních pobytů, zájezdů, eurovíkendů a dalších cestovních služeb. Zůstává zachována také vlastní prodejní síť městských kanceláří pod značkou STUDENT AGENCY, která nabízí prodej kompletního portfolia produktů v České a Slovenské republice. Síť prodejních míst na autobusových nádražích, kde firma prodává výhradně jízdenky na své spoje, nese nově jednotné marketingové označení RegioJet.

TZ Student Agency s úpravami redakce

Podobné články