Salzburg hodlá postavit další trolejbusovou trať

Rakouský Salzburg se nevzdává svých plánů na rozvoj trolejbusové dopravy. Ekologický způsob dopravy má v rodišti Mozarta dlouhodobě zelenou. V předešlých letech byla realizována výstavba řady nových tratí a nákup nových vozidel. Nyní město hodlá v nastoleném trendu pokračovat.

Rakouský Salzburg je pro mnohá evropská města vzorem. Ostatně jeho přístup k ekologii a trolejbusové dopravě ja jednoznačně příkladný. (foto: Libor Hinčica)

Rakouský Salzburg je pro mnohá evropská města vzorem. Ostatně jeho přístup k ekologii a trolejbusové dopravě ja jednoznačně příkladný. (foto: Libor Hinčica)

Na konci ledna 2016 byl předložen starostou města k projednání návrh na zrušení současné autobusové linky č. 20 vedené do části Taxham, přičemž namísto autobusů by měly do této části Salzburgu vyrazit trolejbusy. Nová trolejbusová linka vedená od Justičního paláce kolem zemské nemocnice do Taxhamau a po Etrichstraße ke stávající konečné Europark by měla nést číslo 9.  

Počítá se s výstavbou 2,2 km dlouhého nového úseku tratě za cca 2,8 mil. € a s nákupem dalších třech článkových trolejbusů za cca 2,4 mil. €. Náklady na provoz linky 9 jsou odhadovány na 290 000 € ročně, přičemž provoz by měla na základě 18leté smlouvy s městem zajišťovat firma Salzburg AG (současný provozovatel, který je tak jako tak vlastněný městem). Současný provoz autobusů přitom vychází zhruba 2x dráž. Navíc by mělo dojít ke zlepšení životního prostředí (ročně by mělo být do ovzduší vypuštěno o 400 tun CO2 méně) a uspořit by se mělo také černé zlato – spotřeba dieselu totiž dnes činí okolo 150 000 litrů ročně.