Menu

Elektrobusy Irizar i2e pro Londýn

V Londýně slouží dva elektrobusy Irizar i2e. (foto: Irizar)
V Londýně slouží dva elektrobusy Irizar i2e. (foto: Irizar)
Stáhnout PDF
Nezařazené
01. 12. 2016 10:49
Redakce
1 minuta čtení

Španělská společnost Irizar, která je u nás známá zejména svými produkty pro dálkovou dopravu, podepsala smlouvu o dlouhodobé údržbě dvojice elektrobusů typu Irizar i2e s největším londýnským provozovatelem linek autobusové městské dopravy – společností Go Ahead.

V Londýně slouží dva elektrobusy Irizar i2e. (foto: Irizar)

Dvojice elektrobusů Irizar i2e byla do britské metropole předána již v červnu a v červenci 2015, nešlo ovšem o klasický odprodej, ale o smlouvu o dlouhodobém testování, které probíhalo na linkách čísel 507 (Waterloo Station – Victoria Station) a 521 (Waterloo Station – London Bridge Station). Na základě pozitivních zkušeností s provozem vozidel se dopravce Go Ahead rozhodl po více než roce ostrého nasazení obou vozů prodloužit smlouvu s Irizarem na další časové období a rozšířit ji o servisní podmínky a údržbu vozidel. Oba autobusy budou navíc převedeny na linku číslo 108 (Stratford International Station – Lawisham Station), aby bylo možné otestovat chování vozidel v jiných provozních podmínkách.

12m elektrobusy jsou poháněny motorem o výkonu 180 kW, baterie (použity jsou sodíkovo-niklové, resp. sodíkovo-nikl-chloridové) mají kapacitu elektrické energie 282 kWh, což v londýnském provoze postačuje na ujetí cca 160–180 km na jedno nabití. Vozidla jsou vybavena dvěma dvoukřídlými dveřmi a nabízejí prostor pro svezení až 60 pasažérů.

Irizar představil své první elektrobusy v roce 2014 a vývoji těchto vozidel připisuje velkou budoucnost. Doposud má vyrobeny elektrické autobusy v délkových provedeních 10,8 m, 12 m a 18 m (poslední se momentálně intenzivně testuje). V plánu je rovněž vývoj tříčlánkového elektrobusu, pakliže bude na trhu po takovém vozidle poptávka. 

Podobné články