Velkolepý úspěch Solarisu v Itálii – firma dodá 300 vozů InterUrbino

Společnost Solaris Bus & Coach zabodovala se svým linkovým vozem InterUrbino v Itálii. Na Apeninském poloostrově je Solaris aktivní dlouhodobě, doposud zde ale zaznamenával úspěchy hlavně v segmentu městských autobusů a trolejbusů, kterých zde dodal již 440. Linkových autobusů InterUrbino bychom v Itálii napočítali 60. Do konce roku 2016 bude jejich počet trojnásobný, v následujících letech pak přibudou desítky dalších vozů.

InterUrbino na ilustrační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)

InterUrbino na ilustrační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)

Linkový model InterUrbino je na trhu nabízen od roku 2009, kdy byl představen první prototyp. V roce 2012 prošla řada vozidel (v nabídce jsou délková provedení 12 m a 12,8 m) několika inovacemi spojenými také se změnou designu. Přijetí autobusů InterUrbino u provozovatelů ovšem bylo poměrně vlažné, neboť v segmentu linkových autobusů existuje poměrně velká konkurence, která mnohdy dokáže stlačit cenu svých produktů pod cenu InterUrbina, navíc nabídka vozů (délkových variant) je poměrně omezená.  V České republice bychom nalezli jenom jedno InterUrbino, jež provozuje společnost ARRIVA Morava.

Dlouhodobě se s modelem InterUrbino daří Solarisu například v Izraeli, jak jsme nedávno informovali. Nyní se podařilo získat obří kontrakt na dodávku 300 vozů pro dopravce Cotral z Říma. Vozidla by měla být předávána zákazníkovi v průběhu čtyř let. Letošní dodávka má zahrnovat předání celkem 122 autobusů. Hodnota zakázky činí téměř 110 mil € a je v ní zahrnut také 10letý kontrakt na údržbu autobusů.

InterUrbino patří v segmentu linkových vozů mezi špičková vozidla. (foto: Solaris Bus & Coach)

InterUrbino patří v segmentu linkových vozů mezi špičková vozidla. (foto: Solaris Bus & Coach)

Autobusy budou nasazovány v regionu Lazio u Říma. Vybaveny mají být motory DAF MX-11 o výkonu 240 kW (EURO 6). Ve výbavě nebude chybět kamerový systém (celkem 5 kamer snímajících prostor interiéru, druhých dveří a prostor za zadním čelem), elektronické počítání cestujících nebo klimatizace. Kapacita autobusu činí 49 míst, prostor na zavazadla pod vozem disponuje objemem 5,2 m3.  

Jednorázová zakázka na 300 vozů je druhou největší v historii Solarisu. Větší byla realizována jen pro řecké Atény, kam zamířilo v minulosti 320 městských vozů Urbino. Z dalších velkých kontraktů můžeme zmínit dodávku 225 vozů do Dubaje nebo 260 autobusů pro Berlín. V České republice byla největší zakázka realizována v loňském roce pro ostravský DP, který si pořídil 105 vozů Urbino s pohonem na CNG.