Menu

Bombardier Flexity Swift pro Rotterdam

Vozy Flexity Swift existují jako tramvaje nebo lehké jednotky určené například pro metro. Na snímku jeden z dříve dodaných vozů pro Rotterdam. (foto: Bombardier)
Vozy Flexity Swift existují jako tramvaje nebo lehké jednotky určené například pro metro. Na snímku jeden z dříve dodaných vozů pro Rotterdam. (foto: Bombardier)
Stáhnout PDF
Nezařazené
31. 12. 2015 09:15
Redakce
1 minuta čtení

Nizozemský Rotterdam objednal dalších 6 jednotek Bombardier Flexity Swift pro své metro, jež provozuje společnost RET (Rotterdamse Elektrische Tram). Systém metra byl v Rotterdamu otevřen v roce 1968 a šlo ve své době o první systém metra v zemi tulipánů. První linka přitom měla pouhých 5,9 km, čímž byla ve své době jednou z nejmenších tras metra na světě. Dnes má systém metra 5 linek (A–E), u nichž se počítá s dalším rozvojem.

Vozy Flexity Swift existují jako tramvaje nebo lehké jednotky určené například pro metro. Na snímku jeden z dříve dodaných vozů pro Rotterdam. (foto: Bombardier)

Zajímavostí je, že trojice linek používá kromě klasického spodního přívodu pomocí napájecí „třetí“ kolejnice také vrchní trolejové vedení. Proto musí být část vozového parku vybavena oběma typy sběračů – pro spodní i vrchní přívod. To je také případ jednotek Flexity Swift od Bombardieru. Bombardier lze přitom považovat za dvorního dodavatele metra pro Rotterdam, neboť své vozy dodává společnosti RET nepřetržitě již od roku 1998. Vozy Flexity Swift kupuje od roku 2007, kdy byla podepsána smlouva na dodávku celkem 42 kusů. Dne 22. 12. 2015 bylo oznámeno, že Rotterdam pořídí dalších 6 vozů za 26,1 mil. € pro trasu E, a to v rámci opce z původního kontraktu. Dodání vozů je naplánováno na rok 2017.  

Pedro Peters, ředitel společnosti RET, k nákupu uvádí: „Metro v Rotterdamu se stává stále více populární. Tento úspěch ukazuje, že naši cestující oceňují vysokou frekvenci a komfort, jež nabízíme. Metro linky E z Haagu do jižního Rotterdamu je naším posledním spojením. Když jsme jej v roce 2006 spustili, přepravovali jsme denně 10 000 cestujících. Nyní je to 39 000 pasažérů. Šest nových jednotek proto potřebujeme pro zvýšení frekvence spojů na lince a k nabídnutí pohodlnějších vozidel.“

Současná síť metra v Rotterdamu. (zdroj: Wikipedia.org)

Vozidla Flexity Swing pro Rotterdam dosahují délky 43 m, jsou řešena jako tříčlánková a nabízejí kapacitu až 270 cestujících (104 sedících a 166 stojících). Každé vozidlo je vybaveno prostorem pro vozíčkáře či dětské kočárky a sedmi dvoukřídlými dveřmi na každé straně. Vozy jsou vybaveny elektrickou výzbrojí BOMBARDIER MITRAC a podvozky BOMBARDIER FLEXX Urban.  

Podobné články