Složitá situace tramvají a trolejbusů v ruském Omsku

Omsk se řadí do první desítky největších ruských měst a se svými zhruba 1,2 mil. obyvatel momentálně zaujímá sedmou příčku. Omsk se již 25 let neúspěšně snaží postavit 7,5 km dlouhou linku podzemní dráhy, a tak se co do elektrické trakce v místní MHD spoléhá prozatím jen na trolejbusy a tramvaje. Město by sice rádo rozvíjelo i tyto dva tradiční druhy dopravy, ale nemá na ně prostředky…

Read More

CapaCity L se vrátilo do Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude testovat další velkokapacitní autobus, a to po dobu zhruba čtyř měsíců na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září. Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště.

Read More

Škoda předala jednotky metra do Petrohradu

V uplynulých měsících se do provozu v ruském Petrohradu vydalo osm nových šestivozových souprav metra NěVa. Pro tamní dopravní podnik je dodala společnost OOO VAGONMAŠ, člen skupiny Škoda Transportation. Poslední začala vozit cestující na začátku srpna. Smlouva na zakázku o celkové hodnotě 3,8 miliardy rublů byla podepsána v dubnu roku 2015.

Read More

PESA zvítězila. Přání dopravce navzdory

V loňském roce vypsal polský Krakov výběrové řízení na dodávku celkem 50 nových tramvají o délce 32–35 m, kterého se zúčastnily celkem čtyři společnosti a konsorcia – české barvy hájila Škoda Transportation, Bombardier spojil síly s polským Newagem, Solaris se Stadlerem a posledním uchazečem byla PESA Bydgoszcz, která do Krakova dodala poslední prozatím pořízené nízkopodlažní tramvaje Krakowiak v počtu 36 kusů.

Read More

Uběhlo 15 let od povodní. DP Praha vylepšil protipovodňovou ochranu

V těchto dnech si Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připomíná 15 let od ničivých povodní. Když 1,2 milionů m³ vody zaplavilo v roce 2002 prostory sítě pražského metra, neobstála proti ničivému živlu rozvodněné Vltavy ani tehdejší protipovodňová opatření. Ta by totiž dokázala zabránit stoleté vodě, nikoliv však ještě o 180 cm vyšší hladině Vltavy. Zkušenosti z povodní DPP využil pro tvorbu nových, účinných protipovodňových opatření, jež jsou připravena opakování podobné katastrofy již zabránit.

Read More

Lanová dráha v Ufě

Ufa coby hlavní město ruské republiky Baškortostán a 11. největší sídlo Ruské federace leží z velké části na poloostrově, který je omýván řekami Belaja a Ufa. Tento poloostrov má kopcovitý ráz a po svahu jednoho z jeho východně ležících kopců byla k řece Ufě vybudována lanová dráha, která zrovna nevypadá tradičně. 

Read More