Vychází číslo 3/2016 časopisu Československý Dopravák

Obsah časopisu 3/2016 naleznete zde.

Postupně od 22. 8. 2016 se do prodejen a k předplatitelům bude distribuovat číslo 3/2016 časopisu Československý Dopravák, které opět přináší čtenářům 100 stran o dění ve veřejné dopravě nejen na území České republiky a Slovenska.

Největší prostor v časopise – celých 20 stran – je věnováno tematice zavedení tramvají na sídliště Petržalka v Bratislavě. Článek se ohlíží i za historií tzv. Vídeňské električky a přináší k historii tramvajové dopravy na Petržalce i řadu zajímavých kolorovaných dobových fotografií. Nechybí samozřejmě popis geneze projektu (vlako)tramvají na Petržalku ani údaje o samotné výstavbě a provozu.

V technické části časopisu zaujme patrně nejvíce článek o dodávkách trolejbusů s bateriemi pro rakouský Salzburg. Text především ukazuje otázku využití baterií pro nouzovou jízdu a nastiňuje složitou problematiku, která vyplývá z provozu tzv. parciálních trolejbusů (a důvody, proč Salzburg raději investuje do nové infrastruktury).

Vůbec poprvé se budeme v časopise věnovat problematice pohonu na zkapalněný zemní plyn, který je zejména v posledních letech skloňován v souvislosti s dovozem plynu z USA. Městské autobusy využívající tento typ paliva nabízí polská společnost Solbus, jejíž výrobky jsou při té příležitosti v příspěvku představeny. Hodí se však zkapalněný zemní plyn pro provoz městských autobusů?

Otázce zemního plynu v dopravě se věnuje i několik dalších stručnějších textů, v nichž jsme se dopravců zeptali na zkušenosti s provozem CNG autobusů rok poté, co obdrželi tučné dotace z EU. V sekci aktualit se pak věnujeme také prodeji prototypu tramvaje EVO1 do Mostu nebo dodávkám nových tramvají ze Škody Transportation pro německé město Chemnitz. Čtenáři se budou moci v časopise vůbec poprvé seznámit s dosud neveřejnými vizualizacemi vozidla 35T.

Historické okénko je tentokrát věnováno trolejbusům, konkrétně 80 letům produkce trolejbusů s logem Škodovky. Kromě samotné exkurzu do historie produkce trolejbusů budou pro čtenáře jistě zajímavé také historické fotografie vozidel.